תקשורת ומדיה

איילה חסון מתפוצצת על חדשות 13: "מפסידים המון כסף"

איילה חסון מגיבה לביקורות מצד אנשי חדשות 13, ביניהם גם רביב דרוקר ואמנון לוי, ותוקפת חזרה: "הם מחלקים לי ציונים? אני לא עונה להם. אני לא יורדת לרמה שלהם, לבריונות שלהם. מאז שעזבתי את 13 אני במקום אחר, אבל הם לא מתאוששים. מה אתם חושבים? שהבעלים לא בהפסדים עצומים של המון כסף עם הרייטינג שקורס? הקנאה זה דבר שמעביר אדם מן העולם"
תום נחום |  4
איילה חסון וחדשות 13 (צילום מיכה לובטון, מסך חדשות 13)

אחרי גל הביקורות העוקצניות והמזלזלות נגדה מצד הקולגות לשעבר בחדשות 13, בין היתר גם רביב דרוקר ואמנון לוי, העיתונאית הוותיקה איילה חסון החליטה לשבור שתיקה בנושא ולתקוף בחזרה בחריפות את האקסית חדשות 13 ואת הקולגות לשעבר שמתחו עליה ביקורת קשה בשבועות האחרונים.

בשיחה אמש (שלישי) עם יותם זמרי ונועם פתחי ברדיו גלי ישראל, חסון תקפה בחריפות: "הם מחלקים לי ציונים? אני לא עונה להם. אני לא יורדת לרמה שלהם, לבריונות שלהם. מאז שעזבתי את 13 אני במקום אחר, אבל הם לא מתאוששים. מה אתם חושבים? שהבעלים לא בהפסדים עצומים של המון כסף עם הרייטינג שקורס? הקנאה זה דבר שמעביר אדם מן העולם. מזל שהם לא שומעים את האנשים שעובדים בערוץ, אלו שלא בפרונט, מה הם חושבים עליהם, יש לי עוד הרבה חברים שם שאומרים לי דברים קשים מאוד". 
יותם זמרי הגיב: "אולי בגלל שהם חברים שלך הם מקבלים יחס כזה", כאשר חסון הגיבה: "הם כמו אנוסים, פוחדים לדבר. כשאני הייתי בערוץ היו מי שמארגנים לי הכפשות בעיתון הבית שלהם 'הארץ' עם טביעות אצבע ברורות, הם השתגעו מהעובדה שלא התכופפתי, עדכנתי את המנכ״ל בזמן אמת".
 



זאת כזכור, לאחר שבהמשך לפרסום ב-ice, אודות תביעת לשון הרע שהוגשה נגד העיתונאית הוותיקה של חדשות 13 לשעבר, אילה חסון שכיום היא מגישת כאן 11, בית המשפט דחה ביום ראשון את תביעת הדיבה נגד חסון וחברת "חדשות 13 בע"מ" בגובה 300 אלף שקל. זאת לאחר שבעבר כבר הוגשה תביעה דומה נגד חסון בגין אותה כתבה, שהסתיימה בניצחון עבורה.

השופטת הבכירה בבית משפט השלום בתל אביב, דורית קוברסקי, קיבלה את הטענות של חסון וחדשות 13 וקבעה: "מטרת הכתבה הייתה להציג נושא בעל חשיבות ציבורית – ביקורת על רשויות המדינה בשל משאבי ציבור רבים אשר היו כרוכים בניהול הליך משפטי שהתנהל משך למעלה משלוש שנים בגין חיוב ביתר של 3.80 שקל ועל כך נאמר מפי חסון ש'הסיפור הזה הוא שילוב של חלם ורשע'".
 

עוד הסבירה בפסיקתה: "שמו של סורוקר הוזכר היות והוא פנה על נייר משרדו במכתב ובתזכורת, ועל כן אין בציון שמו כדי ללמד על כוונת חסון לפגוע בו. ההפך הוא הנכון; כנאמר בכתבה: 'הטענות שלנו הן לא לעורך הדין המתלונן. זו הבחירה שלו שאפשר להסתייג ממנה, אבל עליה לא היינו טורחים. השאלה שלנו מופנית אל מי שהגישו כתב אישום ומנהלים שלוש שנים משפט נגד אזרח'".
לאחר שקבעה כי אין מדובר במקרה זה בלשון הרע, והסבירה כי הגנת אמת הפרסום שמורה לחסון החליטה השופטת קוברסקי כי הוא גם יפצה את חסון וחדשות 13 בעבור שכר-טרחת עו"ד בגובה 10,000 שקלים.
כזכור, עורך הדין אורי סורוקר תבע סכום של 300 אלף שקל מהעיתונאית הוותיקה. באחד מהדיונים שעלו בכתב התביעה, הוא האם לצרף את חדשות 13 לכתב התביעה, או שחסון תהיה הנתבעת הבלעדית. המחוזי קיבל את עמדת העיתונאית לצרף את חברת החדשות לתביעה, כעת השתיים ייאלצו לעמוד מול הטענות.
 
כזכור, בכתב התביעה תואר: "ביום שישי, 27.11.2020 ,במסגרת תוכניתה "שישי עם אילה חסון", שודרה אחת משתי כתבותיה של הנתבעת, נושא תביעה זו, כתבה שכותרתה - "מדינת ישראל נגד האזרח צ'". ייאמר כבר עתה, כי מי שזכה בכותרת הכתבה, לכינוי המסתורי משהו - "האזרח צ' ", הופיע לכל אורך הכתבה, משך 13 דקות, בפנים גלויות, ובשמו המלא – מר ציון לרדו, הכתבה, כך ע"פ הנטען בה, מציגה את סיפורו של לרדו, אשר לאחר פרישתו לפנסיה, החליט לרכוש מונית, ולעבוד כנהג מונית, באילת".
"לטענת לרדו, התובע ביקש לנסוע לשדה התעופה באילת, ושאל למחיר הנסיעה. לרדו השיב לו כי המחיר הוא 35 שקל, לטענת לרדו, לאחר שנסעו כמה מאות מטרים, התובע שאל אותו מדוע הוא לא הפעיל את המונה במוניתו, ולרדו השיב לו – כי הוא חשב שהמחיר שהוא נקב בו – מקובל על התובע, לטענת לרדו, לבקשת התובע, הוא הפעיל את המונה במוניתו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אישה מגעילה קנאית ונקמנית. בושה לערוץ כאן האיכותי (ל"ת)
    ברכה 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    הקינאה מחלה ממארת
    רן 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמאל הזוי
    סגור
  • 2.
    ערוץ 13
    הדסה 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עזיבתה של אילה חסון עשתה רק טוב לערוץ. התכנית של דרוקר והפאנל מעניינת. (חבל שלא נמשכת זמן רב יותר). ה"צינור" לא משהו, אבל החדשות ב-13 מצויינות. נסיון קצר לצפות ב"שבע"עם "הקרקס" היה שעמום גדול.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד איילה
    סימה 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    8 3
    עיתונאית שצריך ללמוד מימך אך מביאים אמת לציבור
    סגור