תקשורת ומדיה

"אחריות אדירה": המבצע המרגש להטסת 165 לוחמים לישראל

מטוס חילוץ עם צעירים שקיבלו צו 8 עשה את דרכו מסאו פאולו לנתב"ג. בשיתוף נציגות ישראל במיאמי, הקונסוליה הישראלית ובמימון קרן היסוד - יצא לדרך הפרויקט המרגש. הקונסול הכללי סיפר על ההליך הסבוך להבאתם ארצה: "למרות קשיים רבים, לוגיסטיים ואבטחתיים"
מערכת ice | 
מטוס חילוץ (צילום shutterstock)
אתמול לפנות בוקר (ראשון) נחת בישראל מטוס חילוץ עם 165 לוחמים שקיבלו צו 8, המטוס יצא ביום שישי מסאו פאולו. החילוץ התקיים בתיאום עם נציגות ישראל במיאמי, הקונסוליה הישראלית בסאו פאולו ובמימון קרן היסוד סאו פאולו וחברי הקהילה היהודית.  המטוס סייע ל-165 לוחמים ששהו במדינות דרום אמריקה, ולא היה להם איך להגיע לישראל והגעתם ארצה חיונית, להגיע במהרה ולהצטרף ללחימה.
מאחד הלוחמים שהגיעו ארצה במטוס לפנות בוקר נמסר: "ברגע שקיבלתי צו 8 היה לי ברור שאני צריך להגיע כמה שיותר מהר להגן על המדינה שלי. לא היה לי איך כי ביטלו את כל הטיסות. תודה לכל מי שסייע לי להצטרף לחברי הצוות שלי להילחם על הבית". עדנה ויינשטוק-גבאי, מנכ"לית בפועל, קרן היסוד בירכה על היוזמה. 

"כמוסד לאומי שאמון בשגרה על גיוס כספים עבור עלייה וקליטה, חיזוק החברה הישראלית והקשר בין הקהילות היהודיות ברחבי העולם וישראל, קרן היסוד מרגישה אחריות אדירה לסייע לחברה הישראלית בעת חירום שכזו. תורמי קרן היסוד בעולם ממשיכים לחזק ולעטוף את תושבי הדרום, את החיילים שלנו, ואת כל עם ישראל, גם בשגרה ובמיוחד בעיתות מלחמה", הוסיפה ויינשטוק-גבאי.
רפאל ארדרייך, קונסול כללי של ישראל בסאו פאולו הוסיף כי "הקונסוליה הישראלית בסאו פאולו יזמה וניהלה את מבצע חילוץ לישראלים ברחבי אמריקה הלטינית, וזאת לאחר מבצע חילוץ דומה שניהלה השגרירות בלימה, פרו. צוות הקונסוליה, עשה לילות כימים במבצע הזה", הודה ארדרייך.
 
"הצוות דאג לאסוף מידע על הישראלים בדרום אמריקה (בעזרת מטיילים ישראלים מתנדבים), לאגד אותם, לתאם ולהתקשר עם חברות  ושדה התעופה, הרשויות בברזיל וממשלת מדינת סאו פאולו, ובעזרת תרומותיהם של הקהילה היהודית בסאו פאולו, שנאספו דרך קרן היסוד - ארגנו את מבצע החילוץ בהצלחה רבה, למרות קשיים רבים - לוגיסטיים ואבטחתיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה