תקשורת ומדיה

מסוכן: המלחמה עם חמאס משתלטת על משחקי המחשב

גיימרית ישראלית התלוננה שבפלטפורמת רובלוקס, אווטארים של משתמשים פרו-פלסטינים, ירו לעבר שחקנים ישראלים וזרקו לעברם רימונים

מערכת ice | 
מחשב גיימינג (צילום לנובו יח"צ)
הגבולות בין המרחב הדיגיטלי לעולם האמיתי מטושטשים - והתוצאה עלולה להיות הרסנית. הפלטפורמה הווירטואלית שעשרות מיליוני בני נוער וילדים משתמשים בה מדי יום הפכה לעוד זירה במלחמה. 
רובלוקס היא פלטפורמה מקוונת למשחקי רשת מרובי משתתפים, המאפשרת למשתתפים ליצור משחקים ולשחק במשחקים שיצרו אחרים. המשחקים שהפלטפורמה מארחת מקודדים בשפת התכנות לואה, אך הפלטפורמה מאפשרת יצירת משחקים גם ללא ידע בתכנות. הפלטפורמה נוסדה על ידי דייוויד באזוקי ואריק קאסל ב-2004, והיא זמינה מאז 2006. 
יותר מ-66 מיליון בני אדם משתמשים בפלטפורמה הזאת לפחות פעם אחת ביום, ורבים מהם צעירים. מאוד. כמה צעירים? לרובלוקס יש עשרות מיליוני משתמשים מתחת לגיל 13. וכן, גם בישראל יש קהילה אדוקה, וצעירה, של משתמשי רובלוקס.
במשחק, משתמשים פרו-פלסטינים, שהיו לבושים במדי צבא ואחזו בדגלי פלסטין וסעודיה, ירו לעבר שחקנים ישראלים וזרקו לעברם רימונים (במקרה, או שלא, הדגל של סעודיה דומה מאוד לדגל של חמאס).
דובר מטעם רובלוקס: "העימות הנורא בישראל ובעזה גורם לנו לעצב עמוק וליבנו יוצא אל מי שהושפע ממנו או שיקיריו, בני משפחתו וחבריו הושפעו ממנו. אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הפלטפורמה שלנו וחוקרים ניסיונות להפר את כללי הקהילה הנוקשים שלנו, שאוסרים על הצגת תוכן שתומך או מאפשר אלימות, או מקדם טרור או שנאה נגד אינדיבידואלים או קבוצות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה