דיגיטל וטק

שלחתם הודעה כזו בוואטסאפ? אתם מסתכנים ב-3 שנות מאסר

פרסומים של הטעייה מכוונת, פגיעה במגזרים שונים , יצירת תבהלה ודאגה בקרב הציבור הרחב ופגיעה בכוחות הבטחון  ובני משפחותיהם עשויים להוביל למאסר. המשטרה יוצאת באזהרה חמורה
מערכת ice |  5
תקלה בוואטסאפ (צילום unsplash)
משטרת ישראל ממשיכה להלחם בהודעות ובפרסומים כוזבים (fake news), הזורעים בקרב הציבור תבהלה מיותרת בזמן מלחמה. המשטרה מבקשת להדגיש בפני הציבור הרחב מספר חוקים ומשמעותם בעת מלחמה וזאת על מנת להימנע מפגיעה ותבהלה בקרב הציבור הרחב.
מאז החלה המלחמה , אנו עדים לפרסומים בלתי אחראיים, הודעות כזב רבות מלוות לעיתים בתמונות וסרטונים המופצים ברשתות החברתיות. פרסומים אלה משורשרים על ידי הציבור הרחב מבלי שהועברו לבדיקת הגורמים הרלוונטיים ומבלי שנבדקה אמיתותם.
  
לעיתים כל מטרתם של פרסומים אלה הנה הטעייה מכוונת, פגיעה במגזרים שונים , יצירת תבהלה ודאגה בקרב הציבור הרחב ופגיעה בכוחות הבטחון  ובני משפחותיהם. המשטרה מסרה: "על מנת להימנע מאלה, נבקש להביא לידיעת הציבור,  כי בספר החוקים של מדינת ישראל קיימת חקיקה ספציפית לנושאים אלה. העובר על סעיפי החוק צפוי להליך פלילי ועונשי מאסר הקבועים בחוק".
לפי לשון החוק, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה, סעיף 159 לחוק העונשין: ״(א) המפרסם או משעתק אמרה, שמועה או ידיעה העלולות לעורר פחד ובהלה בציבור או להפריע את שלומו, והוא יודע, או יש לו יסוד להניח, שהן כוזבות, דינו - מאסר שלוש שנים.
(ב)  באישום לפי סעיף קטן (א) תהא לנאשם הגנה טובה בטענה שלא ידע, או שלא היה לו יסוד להניח, שהאמרה, השמועה או הידיעה הן כוזבות, ובלבד שהוכיח שנקט אמצעים סבירים כדי לאמת את דיוקן לפני פרסומן.״
תעמולה תבוסנית, סעיף 103 לחוק העונשין : ״מי שהפיץ בשעת לחימה, ובכוונה לגרום בהלה בציבור, ידיעות שיש בהן כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים.״
משטרת ישראל תמשיך לבדוק כל מידע המועבר לידיעתה, תפעל לאיתור המפרסמים  ותעדכן את הציבור בהתאם: "משטרת ישראל שבה ומבקשת מהציבור שלא לפרסם ברשתות החברתיות או לשרשר הודעות, תמונות וסרטונים, אלא להעבירן לטיפול משטרתי ללא דיחוי וכן להתייחס אך ורק להודעות רשמיות מהגורמים המוסמכים לכך. אנו קוראים לציבור להמשיך לגלות אחריות לאומית - רק ביחד ננצח. שומרים על הבית-מנצחים בחזית".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הציבור והמדינה!!!!
    אנצי! 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסוכן להיות צודק שהמדינה טועה-פרנסואה מארי ארואה וולטר פילוסוף צרפתי!
    סגור
  • 4.
    שכחתם לציין שפגיעה במגזר היהודי מזרחי מותרת ורצויה
    אליהו 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצר תזהרו מלדבר על המגזר האשכנזי במיוחד על הגזענות שלהם ,,, אופסססס דיברתי
    סגור
  • 3.
    בינתיים אחמד טיבי ועופר כסיף בכנסת (ל"ת)
    טוב 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    תגידו את זה לכאן 11, 12,13 שזורעים
    אחות 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דמורליזציה. כגון סרט על משפחה שנוטשת את הארץ.
    סגור
  • 1.
    מצויין.רק מלחמה בכל החזיתות של ההסברה והסתה תביא לסופם (ל"ת)
    קצינה מסורתית 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור