השוק

בנק ישראל בבשורה אדירה: זו ההטבה שתוכל להציל אתכם

בנק ישראל מודיע על תכנית מוניטרית ממוקדת להקלת תנאי האשראי לעסקים קטנים וזעירים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "תכנית זו היא נדבך נוסף בכלי המדיניות שהפעלנו בבנק ישראל לסיוע בהתמודדות עם הקושי הכלכלי הנובע מהמלחמה שאנו בבנק ישראל מעמידים, ובפרט לאלו שנפגעו במיוחד"
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, shutterstock)
מפרוץ המלחמה פעל בנק ישראל במספר צעדים שנועדו להקל ולסייע כלכלית בימים מורכבים אלו, תוך מיפוי הצרכים השונים העולים מהשטח. בנסיבות מיוחדות אלה, מפעיל היום (שני) בנק ישראל כלי מדיניות ממוקד נוסף, על-מנת לסייע לעסקים קטנים וזעירים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה לצלוח תקופה זו, ולאפשר להם לקבל אשראי בתנאי ריבית משופרים, על אף הסיכון הגלום במתן אשראי לעסקים אלו בעת הזו.
הוועדה המוניטרית החליטה להפעיל תכנית להקלת האשראי לעסקים קטנים וזעירים בהיקף של עד 10 מיליארד שקל שתופעל בגין אשראי שיינתן עד סוף חודש ינואר 2024. במסגרת התכנית, בנק ישראל יספק למערכת הבנקאית הלוואות מוניטריות לתקופה של שנתיים בריבית משתנה של ריבית בנק ישראל פחות 1.5 נקודות אחוז, כנגד הלוואות שהבנקים יעניקו לעסקים קטנים וזעירים שפדיונם נפגע בשיעור של לפחות 25 אחוזים כתוצאה מהמלחמה, ובתנאי שממוצע הריבית על ההלוואות לאותם עסקים קטנים וזעירים לא יעלה על ריבית פריים.
 
צעד זה נועד לסייע לעסקים קטנים וזעירים לצלוח תקופה מאתגרת זו עד לשובם לפעילות עסקית מלאה, ומתווסף לשלל צעדים שננקטו עד כה בתחום האשראי, ובראשם הפעלת המתווה הרוחבי שקידם הפיקוח על הבנקים לדחיית הלוואות למשקי בית של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "תכנית זו היא נדבך נוסף בכלי המדיניות שהפעלנו בבנק ישראל  לסיוע בהתמודדות עם הקושי הכלכלי הנובע מהמלחמה שאנו בבנק ישראל מעמידים, ובפרט לאלו שנפגעו במיוחד. אנו נמשיך לתת מענה לסוגיות הכלכליות השונות שעולות מהמלחמה ונפעיל את הכלים המגוונים העומדים לרשותנו במידת הצורך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה