תקשורת ומדיה

חרדה בבית הלבן: שר ההגנה מזהיר ממלחמה מול חיזבאללה

על רקע פעולות צה"ל בלבנון, אמר מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין לשר גלנט כי ישנה חרדה גוברת בבית הלבן מפעולות ישראל בימים האחרונים

מערכת ice |  2
טנקים בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
שלשום (שבת), לויד אוסטין שוחח עם השר גלנט והדגיש בפניו את הצורך לצמצם את המלחמה לעזה בלבד ולנסות להימנע מהתעמתות עם חיזבאללה. גלנט השיב כי ארגון הטרור הוא זה שמביא להסלמה והוא זה ש"משחק באש".
בשיחה נאמר כי ממשל ביידן רואה את הפעולות הצבאיות של צה"ל בלבנון כהחרפת המתיחות ועלולות לגרור את ארצות הברית למשבר עמוק. כך לפי אתר 'וואלה'. נזכיר כי 10 חיילים ואזרחים ישראלים נהרגו בגבול בצפון מתחילת המלחמה בעזה ולמעלה מ-60 אנשי חיזבאללה ועוד כמה אזרחים לבנונים נהרגו בתקיפות שביצע צה"ל.
בשבועות האחרונים ממשל ביידן הפעיל לחץ על ממשלת לבנון על מנת שיעשו ככל שביכולתם למנוע מחיזבאללה להצטרף למלחמה. יועצו הבכיר של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין ביקר בלבנון בשבוע שעבר ומסר לחיזבאללה באמצעות יו"ר הפרלמנט נביה ברי הזהרה מפני הסלמת המצב. 
מקור ישראלי בכיר אמר שאוסטין ביקש מגלנט הבהרות לגבי התקיפות שביצע צה"ל בלבנון בימים האחרונים וביקש שישראל תימנע מצעדים שעלולים להוביל למלחמה כוללת עם חיזבאללה.
 
גלנט אמר לאוסטין כי המדיניות הישראלית היא לא להביא לפתיחת חזית שניה בלבנון והדגיש כי אינו חושב שתרחיש כזה עומד להתממש, אמר המקור הישראלי. גלנט אמר לאוסטין כי חיזבאללה הוא שהסלים את הלחימה כאשר הוא משגר כטב"מים לישראל כולל זה ששוגר מסוריה לאילת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגיד, מה רצית? שנספוג את ההתגרויות האלה ?
    יהודה קפלן 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארה"ב בחיים לא הייתה סופגת דבר כזה... אז מה אתה רוצה ?
    סגור
  • 1.
    שארצות הברית תפחד זה הסוף שלה (ל"ת)
    עמית 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור