תקשורת ומדיה

כתב חדשות 13: "העסקה בלתי נמנעת, אין דרך אחרת"

כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, מגיב לעסקה המתגבשת לשחרור החטופים: "העסקה הזאת היא בלתי נמנעת! אין דרך אחרת. מדינת ישראל הפקירה את הילדים האלה, את המשפחות האלה וישראל חייבת לעשות הכל כדי להחזיר אותם הביתה!"
תום נחום | 
אלמוג בוקר (צילום מסך חדשות 13)
התפתחות דרמטית בנושא אישור עסקת החטופים עם חמאס: לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הערב יתכנס קבינט המלחמה בשעה 18:00, הקבינט המדיני-ביטחוני בשעה 19:00 והממשלה ב-20:00, שתצטרך לאשר את שחרור האסירים הביטחוניים מבתי הכלא.
כעת, כתב חדשות 13 ותושב קיבוץ זיקים שבעוטף עזה, אלמוג בוקר, מגיב לעסקה, כאשר כתב כך בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו: "חשוב לומר הערב הזה: העסקה הזאת היא בלתי נמנעת! אין דרך אחרת. מדינת ישראל הפקירה את הילדים האלה, את המשפחות האלה וישראל חייבת לעשות הכל כדי להחזיר אותם הביתה! ביום הטבח הם היו שם לבד ועכשיו זה הזמן שהמדינה תהיה שם לצידם, תשלם את המחיר ותחזיר אותם הביתה".
"נכון, תאורטית, לא עושים עסקאות עם מחבלים נאצים ואם עושים, לא נותנים להם יותר ממה שמקבלים. בתאוריה. במציאות, יש לנו בצד השני של הגדר 40 ילדים! 237 חטופים! כל יום בעזה, מסכן את החיים שלהם ולכן אנחנו חייבים לעשות הכל כדי להביא אותם הביתה. גם אם זה אומר לשחרר 140 מחבלים נאצים. אחרי זה נחסל את כולם. ועוד דבר אחד שחשוב לומר, ההפוגה היא למשך 5 ימים. העסקה לא אומרת - הפסקת המלחמה. ובתום ימי ההפוגה הכוחות שלנו בשטח, הלוחמות והלוחמים שלנו ימשיכו למשימה הנוספת לצד החזרת החטופים - השמדת חמאס".
 
לפי פרטים שדלפו, מדובר על שחרור כ-53 חטופים ישראלים, אשר ישראל דורשת כי יהיו נשים וילדים, לפי רשימה שמית שתיקבע מראש, ללא הפרדה של משפחות. הרשימה לא תכלול חטופים בעלי אזרחות זרה שאינם ישראלים. זהות עשרת החטופים שישתחררו תפורסם בכל יום שעות ספורות לפני שחרורם.

על כל חטוף שישוחרר, תשחרר ישראל 3 אסירים ביטחוניים פלסטינים מהכלא בישראל, כאשר ישראל עומדת על כך שאלו יהיו נשים וקטינים. הפסקת האש, או ההפוגה בלחימה, תארך נכון לעכשיו 4 ימים. במידה וחמאס ישחרר חטופים נוספים מהמספר שנקבע – תוארך הפסקת האש עד 6 ימים. אם ישוחררו 100 חטופים – תארך הפסקת האש עשרה ימים. בנוסף תאשר ישראל הכנסת דלק וציוד הומניטרי לרצועה.
עוד על פי ההסכם, ישראל תימנע מפעילות אווירית בשמי רצועת עזה במשך 6 שעות בכל יום, במטרה שחמאס יאתר את מיקום החטופים הישראלים, בלא שישראל תוכל לעקוב אחריהם.
 
החטופים הישראלים ישוחררו ככל הנראה בפעימות של כ-10 חטופים בכל יום. השחרור יחל ככל הנראה בסוף השבוע, שכן לאחר אישור הממשלה נדרש להמתין 24 שעות לאישור בג"צ. המחבלים שישוחררו, יוכלו לבחור בעצמם את המיקום שאליו ירצו להשתחרר. לפי ההערכה, הממשלה תאשר את העסקה כמעט פה אחד, למעט שרי "עוצמה יהודית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה