השוק

1.5 מיליארד דולר יגויסו עבור סולאיר: זה הפרויקט הענק שלה

חברת סולאיר אנרגיות מתחדשות ממשיכה לדווח על הצלחות והפכה לשחקנית מרכזית בשוק הסולארי והאנרגיה המתחדשת. לאחר שדיווחה על הקמת מתקן התפלה מתקדם בצ'ילה, כעת פורסם כיצד היא תשיג את המימון אליו
מערכת ice | 
אלון שגב; פאולה וילין שגב (צילום אורי יואלס)
חברת סולאיר אנרגיות מתחדשות דיווחה לפני כשנה וחצי כי חתמה על הסכם להשלמת פיתוח ולרכישת זכויות בפרויקט היברידי בצ'ילה, במסגרתו יוקם מתקן התפלה שהקמתו מוערכת ב־1.5 מיליארד דולר. כעת פורסם כי החברה מצאה בנק השקעות בינלאומי שיגייס עבורה את הסכום.
על פי ההסכם לגיוס ההון שיממן את הקמת המתקן שנחתם, דווח כי הבנק יקבל בלעדיות למימון למשך שנתיים ויזכה לתמורה על הגיוס, על בסיס הצלחה בלבד. כך על פי דיווח של "דה מרקר".
כפי שדווח לפני מספר חודשים, במהלך הפרויקט תוקם במחוז אטקמה שבצפון המדינה חווה סולארית שתיצור חשמל בהספק של כ־150 מגה־ואט ותספק את האנרגיה הדרושה להפעלת מתקן להתפלת מים שישמש מכרות שפועלים באזור. עודפי ייצור החשמל יוזרמו לרשת החשמל הצ'יליאנית.
בשלב ראשון צפוי פרויקט ההתפלה לספק כ־35 מיליון מ"ק של מים, ובשלב השני יספק כ־70 מיליון מ"ק. המים שיותפלו יגשרו על פערי הביקוש שקיימים בתעשיית הכרייה והחציבה בצ'ילה, על רקע הבצורת הממושכת שמכה בצפון המדינה.
 
כזכור, חברת סולאיר ביצעה לאחרונה גיוס הון מוצלח, כאשר שישה גופי השקעות גדולים השלימו גיוס של 80 מיליון שקל. בחברה מסרו לאחר הגיוס כי הם מרוצים מאד מהאמון שקיבלו וכי הסכום שגייסו יעזור להם להגיע ליעדים שהציבו לעצמם, לקראת שנת החדשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה