דעות

ראש עיריית ירושלים: "הטלת סגר – הרס כלכלת העיר"

שיתוק העיר הוא לא הפתרון. דווקא על רקע עננת הקורונה, אנו מחויבים לתת רוח גבית לבעלי העסקים. זו הדרך להתנעת חייה הכלכליים של הבירה
משה ליאון |  14
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר)
הקורונה עדיין כאן. היא מייצרת מציאות חדשה, מציבה אתגרים למכביר ומצריכה התאמות ותמרונים בשורה ארוכה של תחומים. היעד המרכזי כמובן הוא שמירה על בריאות התושבים, תוך פעילות אינטנסיבית לקטיעת שרשראות ההדבקה ופיקוח רציף על עמידה בכללי משרד בריאות – הקפדה על היגיינה, חבישת מסכות, מניעת התקהלויות ושמירה על מרחק.
בד בבד, ועל רקע עננת הקורונה, מוטלת עלי האחריות לנהל את כלכלת העיר – כאשר מה שמנחה אותי הוא לאפשר לירושלמים להתפרנס בכבוד ולצלוח את התקופה הרגישה והמורכבת הזו. בזמן שפעילויות נרחבות לבלימת המגפה מתבצעות בשטח, עדיין מספר החולים בירושלים (ומחוצה לה) לצערנו מאמיר. אני שומע קריאות להטיל סגר קפדני, ועל כך אני משיב באופן נחרץ וחד משמעי: זה לא הפתרון. משמעותו של צעד כזה הוא שיתוק העיר, הרס הכלכלה בירושלים ופגיעה ישירה בהמוני משפחות.
דווקא בעת הזו, אנו מחויבים לתת רוח גבית לכלכלה המקומית ולבעלי העסקים, ולספק מענה יצירתי שיאפשר להניע את חייה הכלכליים-עסקים של ירושלים – כמובן בגבולות הגזרה האפשריים, תוך שמירה על ההנחיות ומניעת סיכונים פוטנציאליים.
כחלק מהמהלכים לעידוד הכלכלה בירושלים התרתי למסעדות ולבתי קפה להוציא שולחנות החוצה, תוך פטור מתשלום אגרות - כך שהפעילות תתנקז לאוויר הפתוח ולא לחללים הסגורים. בפרספקטיבה של מספר שבועות, כבר אפשר לומר כי הצעד הזה מוכיח את עצמו ומביא לעלייה בהיקף המבלים, כשהמהלך משרת כמובן גם את בעלי העסקים מסביב, הנהנים מתנועת לקוחות מוגברת.
עבור אותם בתי אוכל שאין באפשרותם להעביר את מרב הפעילות למרחב הפתוח, אפשרתי להקים משאיות אוכל
(FOOD TRUCKS), ולנוע במוקדים מרכזיים ברחבי העיר. ליוזמה נרתמו מיטב המסעדות והרשתות הירושלמיות, ומשאיות האוכל הפכו להיט של ממש.
תשומת לב נרחבת אנו מקדישים גם להחייאת אירועי התרבות, שעמדו בהקפאה לאורך שבועות ארוכים. לשם כך הקמנו בכיכר ספרא מתחם בן 500 מקומות ישיבה, אשר יארח מדי יום (ועד סוף חגי תשרי), את בכירי האומנים. הישיבה במתחם מתבצעת בקפסולות של 20 איש, כשהתוכנית האומנותית כוללת אירועים לגדולים ולקטנים, כולל מופעי סליחות. את אקורד הפתיחה סיפקו ביום ראשון האחרון סטטיק ובן אל. מבחינתי, לפעילות הזו יש ערך כפול: הרמת מצב הרוח של תושבי ירושלים, ולא פחות חשוב - החזרת האומנים והצוותים שסביבם (פועלי במה, נהגים, אנשי הפקה), למעגל העבודה.
בנוסף הוריתי על יצירת מדרחובים בשורה של אזורים בעיר – באמצעות סגירת רחובות שלמים לתנועת רכבים משעות הצהרים – ובהם נערכים מופעי רחוב לכל המשפחה באופן שוטף.  
זה לא סוד, ענף התיירות הוא אחד מעוגני הכלכלה של הבירה ומשמש מקור פרנסה לתושבים רבים. מצב העניינים הנוכחי – כאשר תנועת המטוסים לארץ וממנה דלילה – מייצר טיימינג אידיאלי להבאת הישראלים אלינו, לירושלים. במיוחד עבורם יצרנו חבילה עמוסה באטרקציות המחזירה לחיים את תעשיית התיירות המקומית על נגזרותיה. ניסיון העבר הוכיח שמי שמגיע לכאן פעם אחת, חוזר פעם שנייה ושלישית, ועל כן השאיפה היא להגביר את המגמה, ולארח בעיר כמה שיותר מבקרים.
השורה התחתונה היא אחת: נכון להיום אף אחד לא ממש יודע לומר מתי הקורונה תעלם מחיינו, ובינתיים, לפחות עד בוא החיסון המיוחל למגפה, עלינו ללמוד לחיות לצידה. אנחנו בירושלים יודעים להתנהל גם תחת הקורונה, ונמשיך לפעול במלוא המרץ לקיום שגרת חיים שפויה ושמירה על משק מתפקד ופעיל.
*הכותב הוא ראש עיריית ירושלים
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    בובה
    סאם 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה ראש עיר אתה.מי ששולט העיריה זה הרבנים ושכל החרדים נשמעים להם ולא לך או לראש הממשלה.הודה לכם שאתם בני ערובה בידיהם
    סגור
  • 13.
    דואג לכלכלת ירושלים
    מאיר 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי והיה אכפת לך מהתושבים ששלמו בתחילת הקורנה ארנונה מלאה ולא היה איכפת לך מהאזרחים
    סגור
  • 12.
    לא לשמוע
    ניום 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לשמוע לממשלה הממשלה איבדה כל שפיות יושבים חברה מטומטמים לא לשמוע להם בכלל ירושלמים הממשלה איבדה כל כיוון ירושלמים לא לשמונ תעשו חג עם משפחותיכם כרגיל ואל תדפקו חשבון לחבורת מטורפים , שמאמינים בסגרים ובמגיפות .
    סגור
  • 11.
    כלכלת העיר על פי מר ליאון:
    החילונים מממנים 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעבודתם את החרדים הטפילים. החילונים משלמים ארנונה מופקעת, לחרדים יש פטור מארנונה. בתי ספר חילונים בעיר נסגרים, בתי ספר חרדים נפתחים. הכסף שלנו משמש את ליאון כדי להיטיב עם בוחריו החרדים, ולהבטיח את כסאו. זו על רגל אחת הכלכלה בירושלים. התוספת החדשה היא שהחרדים גם מפיצים את הקורונה בצורה מטורפת, אבל אסור להגיד להם מילה או לסגור את שכונותיהם כדי שלא יעלבו חלילה
    סגור
  • 10.
    עיריית ירושלים בראשות החנייה מציקים לנכים.
    אמנון אור 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחלקת החניה בעיריית ירושלים. מבצעת ברישעות השיקולים לנכים. ממש בצורה אכזרית ביותר. מערכת דמי נכות משאירה נכים בלי אפשרות קניית מצרכים לשבת. בושה וחירפה. למרות שהוגשו בקשות באופן רישמי לביטול הדוחות ע"י הנכים. וגם ע"י יו"ר אירגון הנכים בירושלים. העירייה אפילו לא התייחסה לכך. בקרוב הפגנת ענק נגד הראשות המקומית בירושלים !!!
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    חשיבה פחדנית
    שמואל 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדוק היכן עיקר התחלואה ,בודד את המקום וטפל בו.נכון שלאותן שעןנות יש כח אלקטורלי המשפיע עליך אך צריך אומץ ניהולי כדי למגר את התופעה .
    סגור
  • 8.
    הרב קנייבסקי שוב יוצא במחול
    בני 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרב קנייבסקי שוב יוצא במחול
    סגור
  • 7.
    הפוך גוטה ..מקבץ המטומטמים החרדים של העיר הרס אותה
    גילה 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרס העיר התחיל שנים לפני הקורונה עם החרדים בכל שעל ובכל רגב של עשייה ..מזל שהיתה יחידה טובה ל תרבות בעיר אחרת כבר מזמן היתה נופלת. זה רק מראה שלמרןת שקוראים לה ירושלים היא לא מתפקדת בלי התרבות שמביאה מאות אלפים לעיר.
    סגור
  • 6.
    משה ליאון
    סמי 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך אפס כמוך נעשה ראש עיריה. העיר נרקבת. הנורמלים שהם עדיין בעיר סובלים. רבים מהחילונים כל שנה עוזבים. גם חרדים עוזבים אבל בגלל שכבר גם לגור אחד על השני אין להם מקום. ההשרצה של החרדים ממשיכה להרוס בעיר כל חלקה טובה. אם מישהו אומר בעניין זה מילה הוא מיד הופך מוקצה, עוכר ישראל ו/או אנטישמי. תביא בחשבון אדון ליאון שאתה לא מורגש, לא נחשב, לא מסוגל, לא מתאים ולא יושב על הכיסא המתאים למידותיך. ירושלים הציונית העברית הפכה לירושלים הלא ציונית החרדית.
    סגור
  • 5.
    תטפל בשחיירים קודם
    לוליק 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ו חריידים מנוולים
    סגור
  • 4.
    הסגר לא ישנה. העיר הרוסה בגלל הדוסים (ל"ת)
    אורן 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    לראש העיר-מה אתה עושה על מנת
    חיפאית 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להקטין את הידבקות הקורונה בעירך,התושבים נראה שמזלזלים,ולכן החשוב לעשות מעשה ומהר
    סגור
  • 2.
    הרס הכלכלה השחורה ו"המזומנית" של החרדים.
    חרדה למדינה 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האם לזה התכוון משה ליאון ?
    סגור
  • 1.
    הרס הכלכלה השחורה ו"המזומנית" של החרדים.
    חרדה למדינה 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האם לזה התכוון ראש העיר משה ליאון ?
    סגור