דעות

אסור "להרוג" את תמ"א 38 - החיים קודמים לכל

אסור "להרוג" את תמ"א 38, היא תוכנית מצילת חיים שיש לה ערך ביטחוני ולא רק נדל"ני, וראינו את זה בסבב הלחימה האחרון בעזה. אנחנו בארגון קבלני מחוז חיפה ובהתאחדות הקבלנים בוני הארץ לא נוותר על תמ"א 38, אנחנו ניאבק על התוכנית ולא נרים ידיים, כי מדובר בחיי אדם
חיים פייגלין |  3
חיים פייגלין (צילום כפיר סיון)
במתקפת הטילים של חמאס על ישראל במשך 11 ימים קיבלנו תזכורת על החשיבות של ממ"ד בכל בית. בלחימה נורו על ישראל יותר מ-4000 טילים - למרכז הארץ, לדרום ולעוטף עזה. ירי הרקטות גבה את חייהם של 8 אזרחים ישראלים, חייל צה"ל אחד ו-3 תושבים זרים. כמעט כל הקורבנות נהרגו מפגיעות ישירות בבתים, הם אולי היו ניצלים לו היה להם ממ"ד.
גם בגזרה הצפונית לא שקט – חיזבאללה מחזיק ביכולות צבאיות לא מבוטלות וגם הוא מאיים על אזרחי ישראל. כל זאת מהווה קריאת השכמה ברורה למדינת ישראל לספק לאזרחיה רשת הגנה, ולמגן את הבתים בארץ מפני מתקפת טילים. יש לזכור כי אזורי הביקוש הם יעד מועדף לירי הטילים של ארגוני הטרור.
לפי נתוני הלמ"ס, בישראל כיום ישנן 1.254 מיליון דירות ללא ממ"ד – 50% מכל הדירות הקיימות בפריסה ארצית. מדובר בנתון שלא ניתן לקבל, זו חובתה ואחריותה של המדינה לדאוג לביטחון אזרחיה, ויפה שעה אחת קודם כי הניסיון מלמד שסבב הלחימה הבא הוא רק עניין של זמן.
התאחדות הקבלנים בוני הארץ מנהלת קמפיין נרחב שמטרתו להאריך את תוקפה של תמ"א 38 - בתקשורת, בצינורות המדיניים, מול הפקידות, מול הציבור ובהיבטים המשפטיים. אנחנו מבקשים לכנס בהקדם את המועצה הארצית לתכנון ולבנייה על מנת לדון מחדש בהארכת תוקפה של התוכנית, נפעל בנושא מול הממשלה החדשה שתורכב, מול מנהל התכנון ויתר רשויות המדינה, לא נוותר. אם תהיה חלופה ראויה ומתפקדת לתמ"א 38 אנחנו לא נתנגד כמובן, אבל כל עוד לא אושרה אחת כזו והוכחה ההיתכנות שלה, אסור לבטל את התמ"א.
תכנית המתאר הארצית הצליחה למגן מתחילתה בשנת 2005 עשרות אלפי דירות בארץ, מכוחה ניתנו במצטבר כ-81 אלף היתרי בנייה, ובדירות שהיא ייצרה גרים כיום מאות אלפי תושבים. מעבר לתועלת הביטחונית שבהוספת הממ"דים, התוכנית הצליחה להוסיף גם אלפי יחידות דיור חדשות באזורי הביקוש וגם זאת הוא צורך חיוני בשוק הנדל"ן הישראלי ברקע מיעוט הקרקעות הפנויות לבנייה בארץ.
כל זאת יש לציין, נעשה ללא השקעה כספית כלשהי מצד המדינה, התוכנית נולדה מלכתחילה כי המדינה לא הייתה יכולה לשאת על עצמה מבחינה תקציבית את מיגון כל הבתים בישראל ולכן כל העלויות מושתות על המגזר העסקי – הקבלנים והיזמים. עשרות מיליארדי שקלים נחסכו מתקציב המדינה, ולכן טענות לפיהן הקבלנים בישראל רק חושבים על "לרפד את הכיס" מקוממות מאוד ואינן במקום.
בנוסף, תמ"א 38 במקורה היא תכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, ולפי תרחישים של פיקוד העורף שנחשפנו אליהם, זה רק עניין של זמן עד שתתרחש בישראל רעידת אדמה חמורה שתחריב ערים שלמות. הכתובת היא על הקיר, המדינה צריכה להגן על אזרחיה ואנחנו נילחם כדי שזה יקרה. החיים קודמים לכל.
הכותב: חיים פייגלין, יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין קשר לחיי אדם!! רק כסף
    דבי 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייתי שנתיים בתמ״א 38 ושנאתי כל רגע מזה. זו סכנת נפשות והתעללות. אנשים, משפחות, אנשים מבוגרים או מוגבלים וילדים לא אמורים לגור באתר בניה. פינוי בינוי עולה יותר לקבלנים ונותן את אותה תוצאת בטיחות והגנה מפני טילים. באף מקום בעולם לא בונים על הראש של אנשים, ומתחת לרגליים שלהם.
    סגור
  • 2.
    חיי אדם מעניינים אותם?
    איזה קשקושים 06/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמ״א 38 היא תוכנית להעשרת קבלנים קטנים. גם הדיירים מרוויחים מהשיפוץ, אבל דרך היסורים שמלווה אותם היא ארוכה ומתישה. ושלא יספרו לכם שהבתים הישנים שלכם עומדים לקרוס. אני לא אשכח את מסע ההפחדות שעשו בעלי דירות להשקעה בבניין שלנו וגם קבלנים שניסו לשכנע אותנו לבחור בהם. מרגע שהתחילו אצלנו את הבנייה במסגרת תמ״א 38, כל הזמן אנחנו מגלים עוד ועוד חגורות בטון מזויין, במקומות לא צפויים, שמעידות כאלף עדים, על החוזק והעמידות שהיו בבניין המקורי. אז תאמינו לכל השקרים שמנסים למכור לכם.
    סגור
  • 1.
    צודק
    חן 06/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין סיבה אמיתית להפסקת התוכנית רק פוליטית
    סגור