דעות

תושבי אשקלון עמדו בהסכם – עכשיו זמן הממשלה

תושבי אשקלון מגלים פעם אחר פעם חוסן לאומי ראוי להערצה. עכשיו נדרשת הממשלה לעשות את חלקה: בפיצוי כספי ראוי, במיגון ובהסרה חד משמעית של איום הטילים 
תומר גלאם (צילום ראובן קפוצינסקי)
מאז פרצה מתקפת הטרור, בשבת, ה-7 באוקטובר, נראה כי דבר לא יחזור להיות כפי שהיה. העיר אשקלון, אמנם כבר מורגלת במציאות של ירי טילים, אבל בשבת הארורה ההיא, היה ברור שמשהו חמור יותר מתרחש. היקף הירי, האינטנסיביות, ההפתעה – כל אלו גרמו לנו להבין מהר מאוד שאנחנו נכנסים לאירוע שמדינת ישראל לא ראתה מעודה.
זמן קצר לאחר מכן, הגיעו בהדרגה גם הקולות והתמונות מעוטף עזה ומיישובי הדרום, מחופי הים ומהאוויר – מכל מקום למעשה בו ניסו מחבלי החמאס המתועבים לפגוע בנו, ולמרבה הצער, גם הצליחו. באשר לאשקלון, הרי שבזכות פעילות מהירה ונחושה של היחידות המיוחדות בחיל הים, חוסלו חוליות המחבלים שתכננו לחדור למרחב שלנו. אנו מודים על הנס הגדול שקרה לנו, ולנצח נזכור את הלוחמים שעשו עבודה מדהימה בהגנה על עירנו.
 

כאשר מלחמת חרבות ברזל נמצאת כבר עמוק בשבוע הרביעי, אנחנו נדרשים להתמודד עם מגוון רחב של אתגרים מורכבים. העיר היפה, התוססת והאהובה שלנו, היא המפוגזת ביותר מאז תחילת המערכה – ובשל כך, לא פלא שגם הפכה לעיר רפאים: כל מי שיכול היה לצאת – יצא, כל מי שיכולנו להוציא – הוצאנו. בכל אותם הימים, הפכנו עולמות כדי להשיג תקציב לפינוי של למעלה מ-40 אלף תושבים חסרי מיגון בעיר. כן, אלו לצערי המספרים הבלתי נתפסים.

אשקלון. העיר המופגזת ביותר מאז תחילת המלחמה (צילומים פלאש 90/אדי ישראל, חיים גולדברג) 
רק בשבוע האחרון, לאחר מאבק ממושך שניהלנו מול משרד האוצר ומשרדי הממשלה השונים, התקבל אישור להקצות פיצוי לכל אותם תושבים שאין להם מיגון ראוי – פיצוי שעשוי לאפשר להם כמה שבועות של הפוגה נחוצה מחוץ לעיר. למעלה מ-50 אלף זכאים כבר נהנים מהפעימה הראשונה של המענק, ולא נעצור כאן.
מאז יומה הראשון של הלחימה עשינו ואנחנו עושים הכל כדי לאפשר לתושבים תחושת ביטחון ומסייעים להם ככל הניתן ובכל התחומים: אם באמצעות חלוקת אלפי חבילות מזון ומנות אוכל, אם בהפעלות במקלטים ובמועדוני דיירים, אם חלוקת מזרונים וערכות הפגה, ואם בהפעלת שמרטפיות לילדי העובדים החיוניים. כחלק מכך, אנו משמישים מקלטים פרטיים וציבוריים, ושומרים על קשר רציף עם התושבים הוותיקים.
לצד הפעולות הללו, הקמנו את כיתת הכוננות הראשונה מסוגה בעיר והצבנו מחסומים בכניסות לאשקלון, דחינו את תשלומי הארנונה למגורים ולעסקים – ואני פועל על מנת לבטל את התשלומים הללו לחודשי הלחימה. הצלחנו להגדיר את אשקלון כיישוב ספר, ובעלי עסקים מאשקלון כבר יכולים ליהנות ממקדמה בגין נזקי המלחמה.
אנחנו כולנו ריאליים ומבינים כי המערכה הנוכחית הולכת להיות ארוכה מכפי שהכרנו. ככל שהיא תימשך, אנו נמשיך להתייצב לצד התושבים ולהיאבק בנחישות על הזכויות המגיעות להם, בזכות ולא בחסד.
תושבי אשקלון מגלים פעם אחר פעם חוסן לאומי ראוי להערצה, ראוי שהממשלה תעשה עכשיו את חלקה, בפיצוי כספי ראוי, במיגון  ומעל לכל  בהסרת איום הטילים לתמיד מעל ראשנו וערינו. הבטחתם למוטט את חמאס  אנחנו רוצים לראות את זה קורה, הגיע זמן למעשים. מאחל לכולנו ימים שקטים, יפים ובטוחים יותר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביבי מחרבן והעולם שותק
    יודעת מראש 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא משנה כמה המלך העירום יחרבן עליכם, אתם תמשיכו לנגב לו את התחת. אז בצדק, לימדתם אותו שנים שלא משנהמה הוא לא נותן אתם מצביעים לו שוב ושוב ושוב..... תמשיכו ככה ונראה לאן נגיע, במיוחד אתם....
    סגור
  • 1.
    הם לא כפרה על ביבי ? (ל"ת)
    אורח 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור