מינויים

מהפכה בזארה: בת הבעלים תמונה ליו"ר החברה בגיל 37

מרתה אורטגה, בתו של בעלי זארה אמנסיו אורטגה, תתחיל לכהן כיו"ר החברה החל מחודש אפריל, וזאת למרות שלא שימשה בתפקיד בכיר עד כה
מערכת ice | 
סניף ZARA (צילום ויקיפדיה)
המיליארדר אמנסיו אורטגה, מקום 11 ברשימת עשירי העולם (פורבס), העומד בין היתר מאחורי זארה, העניק השבוע לבתו הצעירה את ראשות חברת האופנה העולמית זארה, בצעד מפתיע שמחזיר את קמעונאית הבגדים הגדולה בעולם לשליטת המשפחה.
מרתה אורטגה פרז, 37, תיכנס לתפקיד באפריל, על פי הודעה שיצאה ביום שלישי מחברת האם של הרשת, אינדיטקס. היא עבדה בחברה ב-15 השנים האחרונות - החלה כפקידת מכירות בלונדון לפני שקיבלה תפקידים גדולים יותר בשיווק לנשים, מיתוג ותחומים אחרים - אבל לא החזיקה בתואר רשמי ובטח שמעולם לא הייתה חלק מהדירקטוריון.
 
לאחר הקידום הפתאומי היא תחליף את פבלו איסלה הוותיק בחברה, שעבד באינדיטקס כמעט שני עשורים, תחילה כמנכ"ל ולאחרונה כיו"ר מנכ"ל. מניית אינדיטקס ירדה ב-6% לאחרונה ומחקה יותר מ-3 מיליארד דולר מהונו של המייסד אמנסיו אורטגה.

היורשת, מרתה אורטגה (el mundo, יוטיוב)
"חיה ונושמת את החברה הזו מאז ילדותי", אמרה פרז בהצהרה. "תמיד אמרתי שאקדיש את חיי להמשך פיתוח מורשת הוריי". המהלך מחזיר את החברה לשליטת המשפחה, לאחר עשור של ניהול על ידי אחרים. המייסד אמנסיו אורטגה, בן 85, ויתר על תפקידי הניהול השוטפים כשפרש מתפקיד היו"ר ב-2011. עם זאת, הוא נותר בעל השליטה בחברה, עם 60% ממניות החברה, מה שהופך אותו לאחד האנשים העשירים ביותר בעולם. כוכב לכת בפני עצמו עם הון של כ- 73 מיליארד דולר.
בבחירתו דילג אורטגה על שני ילדים גדולים יותר שיש לו מאשתו הראשונה, שאף אחד מהם אינו מעורב בעסק. בתו סנדרה אורטגה מרה, 53, היא בעלת מניות גדולה, יורשת 4.5% ממניותיה לאחר שאמה ומייסדת החברה, רוזליה מרה, נפטרו בפתאומיות ב-2013. זה הופך אותה לאדם השני בעושרו בספרד, עם שווי נקי של 6.9 דולר מיליארד. מרה, פסיכולוגית במקוצעה, מתגוררת בעיירת החוף הספרדית לה קורוניה שבה גם גדלה. 
אורטגה פתח את העסק ב-1975 עם אשתו דאז, מרה, שתפרה כמה מחלקי הלבוש הראשונים שלהם ביד בבית. השניים התגרשו בשנת 1975. אורטגה המשיך והפך לחלוץ בתעשיית האופנה, ושמר על אסטרטגיה של רמות מלאי נמוכות ומחירים נמוכים על ידי שינוי סגנונות בצורה הרבה יותר מהירה מהמתחרים. כיום יש לחברה 6,600 חנויות ומכירות שנתיות של 16.7 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה