מינויים

המחליפה של מנדלבליט: הממשלה אישרה את מינוי היועמ"ש

בסיום דיון של כחצי שעה אושר פה אחד את מינויה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה
אביחי דלאל | 
גלי מיארה בהרב (צילום תומר יעקובסון)
שבוע בדיוק לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט סיים את הקדנציה שלו לאחר כ-6 שנים. היום (שני) בישיבת הממשלה, ועדת השרים אישרה פה אחד את המועמדת עליה המליצו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר המשפטים גדעון סער ושר החוץ יאיר לפיד.
עו"ד גלי בהרב מיארה היוא היועצת המשפטית החדשה. שמע של בהרב מיארה עלה מוועדת איתור המועמדים ליועץ המשפטי של נשיא העליון בדימוס אשר גרוניס יחד עם איתי אופיר היועמ"ש למערכת הביטחון ורועי שיינדרוף המשנה ליועמ"ש במשפט בינלאומי. 
 
עו"ד בהרב-מיארה בת 62, עבדה למעלה מ-30 שנה בפרקליטות. במשך תשע שנים כיהנה כפרקליטת מחוז ת"א והמרכז (אזרחי), הגדולה בארץ, שמנתה כ-200 עובדים. ייצגה את המדינה ב60% מכלל ההליכים האזרחיים והמנהליים שהתנהלו בערכאות השונות הארץ. לפני כן הקימה וניהלה את המחלקה לעניינים מנהליים  בפמת"א (אזרחי) בשש השנים האחרונות משמשת כיועצת במשרד עו"ד הפרטי תדמור.
למרות שהיא האישה הראשונה בתפקיד, שר המשפטים גדעון סער הבהיר  לפני ההצבעה כשהגיש את המלצתו: "אני לא מציע למנות את המועמדת לתפקיד היועמ"שית משום שהיא אישה, אלא בשל כישוריה ויכולותיה כפי שפירטתי. עם זאת, אני רואה חשיבות גדולה במינוי אישה לתפקיד בפעם הראשונה בתולדות המדינה. היו לנו כבר פרקליטות מדינה. והיום מכהנת כבר הנשיאה השלישית של ביהמ"ש העליון. יועצת משפטית לממשלה לא כיהנה. התפקיד החשוב ביותר בשירות המשפטי הציבורי ואחד החשובים במדינה בכלל. ימים לא פשוטים למערכת אכיפת החוק. צריך לתקן לצריך לשמור. כל חיי הציבוריים ראיתי אחד מתפקידי המאבק למען שוויון בין נשים לגברים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה