נדל"ן ותשתיות

חברת האנרגיה הישראלית בעסקת ענק: מכרה פרויקט בכ-30 מיליון שקל

קבוצת ברנד מדווחת כי חברה בת בבריטניה, המוחזקת 50% על ידי ברנד, חתמה על הסכם מחייב למכירת פרויקט אנרגיה סולארית וחתמה על מזכר הבנות למכירת פרויקט נוסף במדינה בתמורה כוללת של כ-29.4 מיליון שקל
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
קבוצת ברנד, העוסקת בתכנון והקמת מערכות חשמל ובקרה, תשתיות מתכת ומתקני אנרגיה, מדווחת הבוקר (ה') כי חברה בת בבריטניה, המוחזקת 50% על ידי ברנד, חתמה על הסכם מחייב למכירת פרויקט אנרגיה סולארית וחתמה על מזכר הבנות למכירת פרויקט נוסף במדינה בתמורה כוללת של כ-29.4 מיליון שקל (כ-6.5 מיליון ליש"ט). הרוכש בשתי העסקאות הינו גוף זהה - צד שלישי שאינו קשור לחברה.
בעסקה הראשונה, שלגביה כאמור נחתם הסכם מחייב, מכרה ברנד את חלקה בפרויקט הממוקם ב-Bedworth, בריטניה, בהספק של 21.6MWp. בעסקה השנייה נחתם מזכר הבנות המקנה לרוכש תקופת בלעדיות לחתימה על הסכם מחייב.

הפרויקט ממוקם בסמוך לעיירה Margate שבמחוז Kent, בריטניה, והינו פרויקט גדול בהספק של MWp38.1. השלמת המכירה כפופה לעמידה בתנאים וקבלת אישורים שונים, ובין היתר השלמת בדיקת נאותות וחתימה על הסכם מחייב.
להערכת ברנד, בגין המכירה בעסקה הראשונה צפויה החברה לרשום רווח לפני מס בסך של כמיליון שקל, ובגין העסקה השנייה, ככל שתושלם, הרווח לפני מס צפוי לעמוד על סך של כ-3.5-4 מיליון שקל (חלק החברה ברווח).
לירן גלעדי, יו"ר ומבעלי קבוצת ברנד, מסר: "אנו שמחים שעמדנו ביעדים שהצבנו לחברה ולעצמנו, לפיהם תחום האנרגיה המתחדשת בחו"ל יתחיל להניב פירות בשנת 2024, לאחר ההשקעות שביצענו ב-2022 וב-2023. העסקה בבריטניה היא עסקה ראשונה של מכירה מתוך צבר הפרויקטים הקיים של החברה בבריטניה, באיטליה ובפולין".
עוד סיפר גלעדי כי "בכוונתנו להמשיך ולפתח פרויקטים איכותיים במדינות היעד שנבחרו, במטרה שיניבו פירות משמעותיים נוספים בעתיד. להערכתנו, תחום האנרגיה המתחדשת יהווה את אחד ממנועי הצמיחה החשובים של קבוצת ברנד בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה