נדל"ן ותשתיות
הרכבת לאילת יוצאת לדרך: זה מה שעומד לקרות ב-14.8
הרכבת מדימונה לאילת, מהפרויקטים שנטען נגדם שעשויים לגרום נזק רב לטבע ולנוף, חוזרת למוסדות התכנון. החברה להגנת הטבע, מתנגדת נחרצות לפרויקט
ביום חמישי השבוע (14 באוגוסט), תקיים הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל), קונגרס, בו יוצג התכנון הראשוני של קו הרכבת, מדימונה לאילת. התכנית כוללת מסילה להובלת נוסעים, מסילות להובלת מטענים, תחנות נוסעים, מסוף מטענים, תחנות תפעול ומבנים נוספים, הנדרשים לצורך תפעול המסילות, לאורך של למעלה מ-180 ק"מ - בלב אחד האזורים הכי חשובים ורגישים בישראל, מבחינה אקולוגית ונופית הנגב והערבה.
הרכבת מתוכננת לעבור גם ב"ארץ המכתשים", אזור אשר הוכר בהחלטת ממשלה משנת 1992, כשטח שבו "גלומים ערכי טבע ייחודיים, בקנה מידה לאומי ובין לאומי, המחייבים נקיטת אמצעים מיוחדים, לשימור מצבם הטבעי ולמניעת פגיעה בהם".
קו הרכבת המתוכנן, עומד לחצות שטחים פתוחים, המוגדרים, על ידי היזם עצמו, חברת נתיבי ישראל, במצגת שהוא הכין, לקראת הקונגרס, כבעלי רגישות גבוהה ביותר ורגישות קיצונית, בהם חצרה, נחת חתירה, בקעת צין, גבעות שיזף, גבעות סלעית, רמת צופר, פשט נחל פארן, פשט נחל ברק, מלחת יטבתה, חולות סמר, מישור לוטן, מלחת עברונה ועוד שטחים ערכיים רבים נוספים.
בנייר עמדה עדכני, של החברה להגנת הטבע, שהוכן לקראת הדיון השבוע, נכתב: "החברה להגנת הטבע, מתנגדת נחרצות לפרויקט המסילה לאילת, בשל הפגיעה הסביבתית החמורה, הצפויה מקידום פרויקט זה ולאור התועלת המועטה, שפרויקט זה יביא למדינת ישראל, לדרום הארץ ולאילת בפרט.
"תכנית המסילה לאילת, הינה אחת מתכניות התחבורה היבשתית הגדולות והיקרות ביותר שהוצעו אי פעם בישראל, כאשר מדובר בפרויקט, שעלותו נאמדת בעשרות מיליארדי שקלים והשלכותיו במגוון תחומי החיים, רבות ומשמעותיות. פרויקט התחבורה היחידי, היקר יותר מפרויקט זה, הינו המטרו, אשר במסגרתו, יוקמו שלושה קווים, באורך של 150 ק"מ, עם כמאה תחנות נוסעים. פרויקט המטרו, צפוי לשרת 2 מיליון נסיעות ביום, לעומת הרכבת לאילת, שצפויה לקיים 8.2 מיליון נסיעות בשנה בלבד. נתונים אלה לבדם, מראים את מידת חוסר התוחלת, של הפרויקט''.
עוד הוסבר: "בנוסף, הנזקים הסביבתיים, הנופיים והאקולוגיים, בשטחים שבהם צפויה המסילה לעבור, יהיו חסרי תקדים ובלתי הפיכים ועליהם עלולים להתווסף נזקים נוספים, לאורך התוואי, כתוצאה מפיתוח מזיק ובלתי נדרש, אשר ינסה להצדיק את הקמת הפרויקט המגלומני. פרויקט הרכבת לאילת, הוא פרויקט עתיר הון, אשר צפוי לעלות סכומי עתק, למשלם המיסים הישראלי, על חשבון פרוייקטים אחרים וחשובים בהרבה, של תחבורה ציבורית ומאידך - הוא יתרום למשלם המיסים, מעט מאוד, אם בכלל, מבחינת איכות חייו, או יוקר המחייה''.
עוד ב-
לסיום הוסבר: ''לפרויקט אין הצדקה, הן מן ההיבט של שינוע מטענים והקמת "גשר יבשתי", בין ים סוף, לים תיכון והן מן ההיבט של נוסעים. "העלות הסביבתית של פרויקט זה, הוא נזקים סביבתיים, נופיים ואקולוגיים, לאורך תוואי המסילה, לרבות באזורים טבעיים ובלתי נגועים לחלוטין, והוא עלול להביא לנזק חסר תקדים, גם למפרץ אילת".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.ממש (ל"ת)מירי רגב אלופה 08/2025/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.הרכבת לאילתישראלי חנה 08/2025/16הגב לתגובה זו0 0אל תאמינו לאף מילה. ההודעה היא בלון ניסוי. הצדקת הנסיעות הרבות לחו"ל.רכבת לאילת לא תצא לדרך בממשלה הזו.סגור
-
11.רעבת לאילתוכגג 08/2025/16הגב לתגובה זו0 0לא להקשיב לגנים ונוף אין נזק בכלל פשוט הם עושים רושם כאילו שאיכפת.להם כולם שמחים שתיהיה רכבת.לאילת פחות תאונות יותר נוחות הנהגים לא עייפים יוכלים לנוח יש נוחות וכיף לנסןע ברעבות לאילת חיכנו שנים עכשיו הגיע הבשורה הכי טובה התושבים כולם מרוצים גנים ונוף שמים רגליים הרי הרכבת לאילת רואים נופיף סתם דיבורים לא להקשיב להם לגנחם ןנוף לעביר לחברי כנסתסגור
-
10.טובמנשה 08/2025/16הגב לתגובה זו0 0רכבת לאילת יעשה רק טוב לכולם,אין נזק לערכי טבעסגור
-
9.איזה בידיוק נוף "ירוקים הכי מזהמים"ירדנה 08/2025/16הגב לתגובה זו0 0מדינה עולם שלישי רכבת לאילת לאאאא זה יפגע באוטובוסים רכבת לאילת לאאא זה יפגע בנהגי משאיות איפה היתרנות הכל קומבינות פהסגור
- טען עוד
-
8.מזמן היו צריכים לעשות את הרכבת לאילתרפול 08/2025/15הגב לתגובה זו1 0זה הדבר הכי טוב לפיתוח כול הנגבסגור
-
7.אותו דבר אמרו על כביש 6 (ל"ת)משה 08/2025/15הגב לתגובה זו3 0סגור
-
6.מצויןבבא נדלן 08/2025/15הגב לתגובה זו4 0כמובן שצריכה תוכנית שמתחשבת בטבע של כולנו.לצד זה הרכבת חייבת לצאת לדרךסגור
-
5.יותר ביקורות פתעהדוקטור 08/2025/14הגב לתגובה זו0 0עדיף כביש עם ארבעה נתיבים , גם לא פוגע בנוף , ועלות יותר נמוכה , חומר למחשבה .סגור
-
4.אחלה רכבתאייל 08/2025/14הגב לתגובה זו3 0יש מליון פתרונות גם למעבר בעלי חיים וגם למעב המים..חוץ מזה זו צרות עיין... זה ישרת את כול מי שנוסע לאילת והסביבה יחבר את סיני למרכז במקום 4 שעות נסיעה.. ישאת את צהל במקרה חרום של מלחמה .. קו אסטרטגי ביותר..! חוץ מזה ישנע סחורות מאלת מהר יותר וזול יותר. אז ילאה....לעבודה מבורכתסגור
-
3.אז מי מתנגד?ref 08/2025/14הגב לתגובה זו0 0החברה להגנת הטבע כצפוי שממציאה יצורים מיתיים מהאגדות שכביכול בדיוק אבל בדיוק בתוואי של הרכבת הם חיים.אנדמיים לתוואי.פיות לילה,דרקונים וכאלו וכל בעלי האינטרסים הצרים חברות תובלה ושינוע ע"ג משאיות חברות תעופה.סגור
-
2.מגלומניה של צרת התחבורהליכודניק שפוי 08/2025/14הגב לתגובה זו0 3מופרעת .הולכת לבזבז כסף על פרויקט מיותר.יש דברים אחרים בהם צריך להשקיע.נותנים לאפסית את כספנו עמ' שתייצר כותרות.עדיף שתתמקדי במה שאת טובה ;ליקוק למשפחה החזירית.סגור
-
1.דילמה.יעקב 08/2025/13הגב לתגובה זו1 1גם הכביש הנוכחי פוגע בסביבה. קו הרכבת אמור לחבר את המרכז למפרץ אילת. מאמין שרבים יוותרו על טיסות לטובת הנסיעה לאילת ברכבת. המסילה תהיה חייבת להיות מוגנת מפני עליית בעלי חיים למסילה וגרימת תאונות כתוצאה מכך. הקמת מסילה על גשר לאורך קילומטרים לא מעשית כמו גם הקמת גדר לאורך המסילה משני עבריה. מרווה שלמתכננים ץהיה תשובה מה גם שאני לא בונה על התיכנון שלהם. יתכן שבכך הפרוייקט ימות טרם שהבשיל.סגור



