נדל"ן ותשתיות

הקונה התחרט - ועסקת הענק למכירת הקרקעות בלוד התפוצצה

לפני כחמישה חודשים ורגע אחרי שהונפקה, סיכמה אלדן תחבורה על מכירת מחצית מהזכויות של חברת הבת על קרקע בלוד, שם היה אמור לקום פרויקט מסחר ענק. אחרי 5 חודשים, הצדדים לא הגיעו להבנות והמשא ומתן הופסק
איציק יצחקי | 
מפעל דלקול לוד (צילום קרן מרתון)
חמישה חודשים אחרי ההסכם הראשוני למכירת קרקעות בלוד, התפוצץ המשא ומתן של אלדן תחבורה הציבורית למכירת מחצית מזכויותיה במגרשים שבאזור התעשייה בלוד, דרך חברת הבת שלה, פרק מישור בע"מ. המגעים הופסקו כ-5 חודשים לאחר שנחתם מסמך העקרונות בין הצדדים.
​במסגרת ההסכם הראשוני, פרק מישור מכרה מחצית מהזכויותיה במקרקעין, שעליו היה אמור להיבנות פרויקט נדל"ני גדול: כ-35 אלף שטחי מסחר, וכן שטחי תעסוקה וחניון תת קרקעי.
נציג הקונה הפוטנציאלי הודיע לפני מספר ימים על ביטול ההסכם, בטענה כי חלף פרק הזמן שהוקצב לניהול המגעים במסגרת מסמך העקרונות. העסקה, שנחתמה במאי השנה, נועדה לקדם פרויקט נדל"ן מניב בעירוב שימושים. במסגרת ההסכם הייתה אמורה חברת הבת למכור 50% מזכויותיה במקרקעין בתמורה ל-115 מיליון שקל בתוספת מע"מ, בכפוף לאישור תב"ע חדשה.
זוהי אחת העסקאות הראשונות של אלדן תחבורה מאז נכנסה לבורסה, במאי האחרון. היא הפכה להיות החברה השביעית שהצטרפה לבורסה מתחילת השנה. מי שהחלה כחברה משפחתית קטנה באשקלון עם ארבעה כלי רכב בלבד, הפכה לאחת מחברות הליסינג, ההשכרה והסחר ברכב המובילות בישראל. לקראת ההנפקה הרשמית, הודיע אחד מבעלי השליטה, יוסי דהן, כי הוא צפוי למכור 21% ממניות החברה ולהותיר את השליטה בידי ילדיו. העסקה אז שיקפה לאלדן שווי של כ-760 מיליון שקל בלבד. שווי השוק שלה כיום עומד על 915 מיליון שקל. דהן מחזיק כיום ב-24% ממניות החברה.
במסגרת ההסכם הוקצב פרק זמן של 150 יום לחתום על הסכם מחייב. ההסכם היה חייב לכלול תב"ע להקמת הפרויקט, תשלום של 115 מיליון שקל בתוספת מע"מ מצד הקונה, כשהצדדים סיכמו שיהיו שותפים במושע. הקונה הפוטנציאלי היה אמור להיות אחראי על הניהול השוטף של הפרויקט ויהא זכאי לדמי ניהול בתמורה. כמו כן, שני הצדדים קבעו כי תקום ועדת היגוי ויאושר הדירקטוריון.
באלדן מציינים כעת כי החברה בוחנת את צעדיה, כולל אפשרות לחידוש המגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה