נדל"ן ותשתיות

משמרת את העבר: עיריית ירושלים תשדרג את ארכיון העיר

בליוויה של הגנזת הראשית לארכיון המדינה, תשדרג עיריית ירושלים את ארכיון העיר ותהפוך אותו למוסד פעיל המשרת את תושבי ירושלים, אזרחי המדינה והעולם. השדרוג יכלול גם את המערכת המיחשובית כך שניתן יהיה להזמין חומר ארכיוני בקלות. ראש העיר, משה ליאון: "הארכיון הוא נכס ממדרגה ראשונה וראוי שנתייחס אליו בהתאם"

מערכת ice | 
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר)
בתור עיר אשר מקדשת את עברה המפואר, את תושביה ואת מבקריה - ירושלים שמה לעצמה כמטרה להוות דוגמה להתנהלות ארכיונית. בעירייה רואים חשיבות רבה בהשארתו של הארכיון ההיסטורי בגבולות עיר הבירה ולטפח את המבנה בצורה שתאפשר את שמירתו לעוד שנים ארוכות. בשל כך, לאחרונה נתקבלה ההחלטה להוציא לפועל פרויקט מיוחד בהנחייתה המקצועית והצמודה של רותי אברמוביץ', מנהלת ארכיון המדינה.
הפרויקט המדובר כולל תהליך של מיפוי המידע ורישומו מחדש, סריקתו באופן מתקדם והנגשתו באתר אינטרנט ייעודי. במסגרת הפרויקט ישודרגו גם חדרי העיון של הארכיון והמערכת המיחשובית, באמצעותה ניתן יהיה להזמין את חומר ארכיוני בקלות, בנוחות ובמהירות.
העירייה תוודא כי החומר הארכיוני העתיק שכולל פריטים מהמאה ה-18 יישמר בתנאים אופטימליים, שיבטיחו את שמירתו והנגשתו לדורות הבאים, כמו גם החומר הארכיוני מן המאה ה-19, ה-20 וה-21. ההחלטה באשר לסוגי החומרים שיועברו למגנזה ואלו שיזכו להישאר בארכיון ההיסטורי העירוני – תתקבל ותאושר גם היא על ידי ארכיון המדינה ורותי אברמוביץ' הגנזת הראשית. ההחלטה על מיקומו של הארכיון ההיסטורי תתקבל בהמשך – בהחלטה משותפת של גנזת המדינה והנהלת העירייה.
בעירייה מבהירים כי מדובר בתהליך חשוב מאין כמוהו, שלמעשה, ראוי היה שיתחולל כבר לפני זמן רב. הפרויקט עצמו מוערך בעלות של מיליוני שקלים, וכמוהו לא נעשה בעירייה מעולם.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון מתייחס לפרויקט ומצהיר: "הארכיון העירוני בירושלים הוא נכס ממדרגה ראשונה וראוי שנתייחס אליו בהתאם! לאחר שנים רבות של שיטות עבודה מיושנות, עיריית ירושלים החליטה להוביל מהפכה בארכיון העירוני, וזאת לטובת שימור המידע והשירות לתושבים ולאזרחי המדינה - 'עם שאינו מכבד את עברו, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל' (יגאל אלון)."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה