נדל"ן ותשתיות

סערה בירושלים: האם ליאון אמר שהוא מעדיף את החילונים "האוכלוסייה היצרנית"?

ראש עיריית ירושלים הצהיר על כוונתו להגדיל את מספר התושבים החילוני והציוני דתי בעיר הבירה שכן "זו האוכלוסייה היצרנית". ברדיו קול חי הכחיש ליאון את הדברים ואמר שדבריו הוצאו מהקשרם, זה הציטוט המלא:
יהודה לוינגר |  12
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר)
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, נמצא היום (שלישי) בלב סערה תקשורתית לאחר דבריו בוועידת הנדל"ן בעיר הבירה, כאשר אמר כי בכוונתו לשנות את הדמוגרפיה בירושלים כדי להביא יותר "אוכלוסייה יצרנית".
לאחר הפרסום ב-ice, הגיעו תגובות חריפות לדבריו של ליאון. מגיש התכנית הפוליטית ברדיו קול חי, יעקב ריבלין, כתב על כך: "ליברמן חזר לשלטון ונציגו בירושלים משה ליאון חוזר לשורשים. הזמירות החדשות ישנות של איש ישראל ביתנו".
ראש העיר הכחיש ברדיו החרדי את הדברים ואמר כי "צוטט היום שאני בעד להביא לירושלים אוכלוסייה 'יצרנית חילונית', ברור לכם שהציטוט הוצא מהקשרו. אני בהחלט בעד לבנות עוד דירות, כדי שזוגות צעירים יבואו לכאן". האם באמת זה מה שהוא אמר? בוועידת הנדל"ן אומרים ל-ice אחרת.
 
בפתיחת היום השני של ועידת הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי, התייחס ראש העיר משה ליאון, שהשתתף בכנס יחד עם מנכ"ל העירייה איציק לארי, כי מטרתו להגיע לירושלים חזקה "בירת ההזדמנויות של מדינת ישראל".
בדבריו, סקר ליאון את המצב עד כה: ירושלים מונה 950 אלף איש, ו-350 אלף תושבים ערבים במזרח ירושלים הופכים אותה לעיר הערבית הגדולה בישראל, ו-300 אלף תושבים חרדים הופכים אותה לעיר החרדית הגדולה בישראל. כך שרק 300 אלף תושבים נוספים הם חילונים וציונים-דתיים.
על פי הודעת ועידת הנדל"ן, ליאון אמר כך: "אנחנו רוצים להגדיל את העיר, ובעיקר אנחנו רוצים להגדיל את מספר התושבים החילוני והציוני-דתי, כי זו האוכלוסייה היצרנית. לשם כך אנחנו עושים את כל המאמצים להוריד את הבירוקרטיה לאפס. בשנה שעברה שמנו לב שלא היו מספיק היתרי בניה. הרמנו טלפונים ליזמים לשאול מה עוצר אתכם? עד היום הממוצע היה 2,000 התחלות בניה בשנה, השנה נחצה את ה-4,000 התחלות בניה".
בדבריו של ראש העיר משה ליאון ברור כי בכוונתו להגדיל את מספר התושבים החילוניים והציונים הדתיים בעיר שכן "זו האוכלוסייה היצרנית", ודבריו הגיעו מייד לאחר שירושלים היא העיר הערבית הגדולה בישראל והחרדית הגדולה בישראל. האם דבריו הוצאו מהקשרם? נראה שלא.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    הוא צודק (ל"ת)
    רוני 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    לך הביתה
    שיתפטר 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש עיר מהגרועים שהעיר ידעה,עיר מוזנחת,ללא שרות נאות לאזרח,מעבר לזה כבישים משובשים עם בורות שלא חידשו אותם שנים,אוכלוסיה חילונית ומסורתית שבורחת מהעיר,התחרדות קיצונית בכל העיר ודחיקת החילונים והמסורתים החוצה מהשכונות(אז על איזה אוכלוסיה חילונית הוא מדבר שתגיע אם הם מבריחים את המעטים שעוד נשארו). הרסו את שוק מחנה יהודה השוק הכי מפורסם במדינה,הפכו אותו לשוק של בארים ובתי קפה,על הדרך פגעו בכל מי שגר בסביבת השוק. מרכז העיר מוזנח,השכונות מוזנחות ללא נראות מטופחת,אי אכיפה של עברות בניה במיוחד במגזרים מיוחסים, עיר שמקבלת מליארדים מתקציבי המדינה ולא מתרוממת רק דועכת, צריך ששרת הפנים החדשה תתערב במה שקורה בעיר תפטר את ראש העיר,והקואליציה שלו, תקים ועדה קרואה שתנהל את העיר עירייה שמתעסקת בגימיקים, בקיצור גדול על ראש העיר ניהול העיר,עליו ועל הקואליציה שמסביבו,לא בושה להגיד לא יודע לנהל בושה להתעקש ולהאחז במשרה ציבורית, לךךךךךךךךךךךךךךךך
    סגור
  • 7.
    דביל
    דוד 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ליאון המפגר אתה לא יכול תיתפטר, מישהו אחר יכול לעשות יותר טוב,הרוב החרדי הברוך ימשיך ליגדול ואתה תרד לשאול בקרוב אים חשבתה על זה,ביגון תרד
    סגור
  • 6.
    לא יעזור למשה ליאון, העיר תלך ותתחרט וחילונים ימשיכו לנ
    ירושלמי לשעבר 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אמנם ליאון משתדל להחזיק בחילוניים שלא ינטשו אבל הפור כבר נפל, חילוניים (בהכללה) לא אוהבים יותר את עירם כפי שהיא כיום. אדם חילוני, ואפילו דתי לייט או מסורתי, מתקשה להינות מחייו בעיר קשת יום זו. זה לא באשמת ליאון, זה תהליך אותו התחיל טדי קולק ש"מכר" את העיר לחרדים. למרות שהמצב השתפר קצת בשנים האחרונות, תהליך ההתחרדות לא נפסק וגורלה של ירושלים נחרץ. במוקדם או במאוחר ישארו בירושלים רק קומץ מזערי של חילוניים.
    סגור
  • 5.
    בהקשר אעוף מכאן
    ירושלמית 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי הם בדיוק חושבים שייצר להם כסף? אני מסורתית שמשלמת ארנונה 20000 שח בשנה ותוך שנתיים לא אהיה כאן.
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    לא הבנתם
    חחח 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארנונה של החילוניים. הקצאות קרקע למוסדות ומשאבים הם לא יראו ממנו
    סגור
  • 3.
    איזה אדם יצרני שפוי רוצה להגיע למחראה הזו?
    אייל רצון 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הרסו את העיר. הפכו אותו לגן עדן דתי-קיצוני של חרדים וערבים. תהנו.
    סגור
  • ביב שופכין
    רוזנשטיין 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אתה יכול לחזור למיחראה של גרמניה שם ידעו איך לסיים את מה שהתחילו עים הסבים שלך, ולא למדתה,אז מיזודה ולעוף חזרה לכיוון אחד זבל ומהר
    סגור
  • ירושלים
    אביחי 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    טינופת
    סגור
  • 2.
    אסור לדבור אמת (ל"ת)
    בארץ השקר 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    אומר אמת מה הבעיה
    בונזו 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מה עדיף פרזיטים ששותים את הכסף של מי שעובד ומיצר
    סגור
  • ביב שופכין
    מוני 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה יכול לבחור לגור בחוץ לארץ ארץ של הזבל מימנה באו הסבים שלך גרמניה,תן גז זבל מזהם
    סגור