נדל"ן ותשתיות

על איזה חברה משרד הבינוי והשיכון הטיל עיצום כספי?

משרד הבינוי והשיכון הטיל עיצום כספי בסך 2.2 מיליון שקל בגין עבירות חוק מכר. חמש דירות אשר נרכשו על ידי משרד הבינוי והשיכון עבור דיירי הדיור הציבורי נמכרו פעם נוספת לרוכשים אחרים
אריאל נוי | 
בית משפט (צילום unsplash)
במסגרת הליך מנהלי שנוהל במשרד ממונה חוק המכר, נמצא כי חברת בן יאיר עוקב יזמות בע"מ מכרה דירות פעמיים כך שנגבו כספים מרוכשי דירות מבלי לספק להם בטוחות בהתאם לחוק.
עיצום כספי בסך 2.2 מיליון שקל הוטל על החברה ובמקביל, עיצום כספי בסך 670 אלף שקל  נוסף הוטל על חברת  א.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן אשר הייתה חלק מחוזי המכר מול הרוכשים.
במסגרת ההליך המנהלי נמצא כי חברת בן יאיר עוקב יזמות מכרה עשר דירות בפרויקט ברחוב אחישר 6 באשקלון תוך גביית הכספים לחשבונה הפרטי של החברה ולא לחשבון הליווי. החברה מסרה את הדירות לרוכשים מבלי לספק להם בטוחה לכספים ומבלי לבצע רישום מסודר של הזכויות בדירה. לאחרונה נכנסה החברה להליכי פירוק.
נמצא כי חמש דירות אשר נרכשו על ידי משרד הבינוי והשיכון עבור דיירי הדיור הציבורי נמכרו פעם נוספת לרוכשים אחרים. שלוש מתוך חמש הדירות נמכרו באמצעות שותפות עם חברת א.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן, אשר הינה חברה קשורה כך שהכספים נגבו ישירות לחשבון חברה זו. המשרד פועל מול הבנק המממן ומפרקת החברה על מנת לנסות ולסייע לרוכשי הדירות בפרויקט.
במקביל, נמצא כי חמש דירות נוספות נמכרו מבלי שסופקו לרוכשים בטוחות חוק מכר וכי הערת האזהרה שסופקה להם, נחותה לעומת בטוחות שיש לבנק המממן בפרויקט. הדבר מעמיד את הרוכשים בסיכון  לאיבוד כספם.
הממונה על חוק המכר פונה לציבור רוכשי הדירות ומבהיר כי אין להעביר כספים למוכר דירה מבלי לקבל בגינם בטוחה.
המשרד ממליץ לרוכשי דירות לבצע, את הפעולות הבאות   לוודא האם קיים הסדר שוברים בפרויקט. ככל וקיים, הכספים משולמים אך ורק באמצעות פנקס שוברים ייעודי ולחשבון הליווי של הפרויקט בלבד. בשום מקרה אין להעביר כספים שלא לחשבון הליווי. אם הבטוחות הניתנות בפרויקט הינן מסוג הערת אזהרה, יש לוודא כי נרשמה לזכות הרוכש הערת אזהרה לפי סעיף 126 לחוק המקרקעין וכי אין הערה עדיפה לטובתו של גורם אחר; ככל ויש ספק, יש להתייעץ עם עו"ד. ניתן לפנות גם ליחידת חוק המכר ולהפנות שאלות בעניין.
אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "הנחתי את ממונה חוק המכר ומנהל אגף נכסים וחברות במשרד לפעול על מנת לנסות ולסייע למפרק החברה בכל הקשור להגנה על רוכשי הדירות. בימים אלה נבחנים כמה תיקונים לחוק המכר אשר עתידים להביא הגנה טובה יותר לרוכשי הדירות בישראל".
נתנאל לפידות, מנהל אגף נכסים וחברות: "במסגרת רכש דירות לדיור הציבורי, מספר דירות שרכשנו בפרויקט נמכרו בשנית. אנו נפעל על מנת לממש את זכויות המשרד והאינטרס הציבורי מול כל הגורמים בפרויקט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה