נדל"ן ותשתיות

שקד: "יוקמו בקרוב ישובים יהודים חדשים בנגב ובגליל"

שרת הפנים איילת שקד הודיעה בכנס הנדל"ן ה-23 של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, כי בקרוב תופץ החלטת ממשלה על הקמת שני ישובים חדשים בגולן וכ10-עד 15 ישובים בנגב, "אנחנו צריכים התיישבות יהודית בנגב, בגולן וגם בגליל"
מערכת ice | 
השרה שקד (צילום מרסלו פוטו)
שרת הפנים איילת שקד השתתפה הבוקר (חמישי) בכנס הנדל"ן ה-23 של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז והודיעה כי תפיץ בקרוב החלטת ממשלה על שני יישובים חדשים בגולן, ו10-15 יישובים חדשים בנגב.
שקד: "הממשלה מתעתדת להודיע על בניית יישובים חדשים. למינהל התכנון היה אסטרטגיה ואידיאולוגיה לא לבנות יישובים חדשים. במרכז זה אולי נכון, אך אנחנו צריכים התיישבות יהודית בנגב גם בגולן וגם בגליל. חלקם עברו החלטה ממשלה אחת ונתקעו וחלקם עדיין לא. אנחנו רוצים גם להרחיב יישובים וגם לבנות יישובים חדשים".
ברעיון עם עיתונאי ידיעות אחרונות אורי חודי, שקד אמרה כי היא בעד ביטול הקלות שבס ליזמים, אשר רק מאריכות את תהליך הבנייה. לדבריה, "מה שצריך לעשות ואני מתכוונת לעמוד בזה ולעבוד על זה שהוועדה המחוזית תאשר מראש את המקסימום האפשרי של הדירות בפרויקט, ולא תשאל את עצמה כמה מרוויח הקבלן כי זה לא אמור לעניין אותה, אלא רק איך אפשר לבנות כמה שיותר. שהאידיאולוגיה של הוועדה תהיה לבנות את המקסימום".
שקד הוסיפה כי יש לייצר יחידות דיור נוספות באמצעות הסבת בנייני משרדים עם דגש על בניינים שעדיין לא נבנו, ואמרה כי "יש היצע אדיר של משרדים ואין סיכוי שכל המבנים המתוכננים ייבנו, צריך להסב חלק מהם למגורים. צריך להתקדם ונתחיל להסב בנייני משרדים, בעיקר כאלה שעוד לא נבנו, יש הרבה יותר מדי ממה שצריך".
בהמשך דיברה שקד על תוכניות שתקועות בוועדות המחוזיות ואמרה כי בכוונתה להגביר את הפיקוח עליהן: "מעכשיו הוועדות המחוזיות יתנו לי דין וחשבון מדי שבוע כמה תוכניות עברו. אני חושבת שזה יאיץ את העבודה. בנוסף אנחנו מרחיבים תקנים ליועצים שיוכלו להכניס עוד תוכניות".
שקד הבהירה כי "יש הרבה דירות מתוכננות אבל בפועל המון פרויקטים תקועים. יש הליכי תכנון ארוכים, בירוקרטיה מורכבת, בשנתיים שלא היתה ממשלה שיווקו 50 אלף דירות בשנה שזה כלום, השנה נצליח לעבור 70 אלף ושנה הבאה 80 אלף. אני מאמינה בשוק חופשי היצע וביקוש. 
בנושא הקמת הישובים החדשים שקד אמרה עוד "כי בכוונתה להעלות את ההגבלה ליישובים שרשאים להפעיל ועדות קבלה, למספר משפחות של 600 במקום 400 כיום. לדבריה, "היישובים חנוקים ולא יכולים לגדול".
היא סיכמה ואמרה כי "אני חושבת ששני האתגרים הכי גדולים של הממשלה זה מחירי הדיור וההיצע והלחימה בפשיעה של המגזר הערבי. אנחנו המדינה המערבית היחידה שמכפילה את עצמה בכל כך מעט שנים ודורש מכולנו לעשות ולדעת לעבוד הרבה יותר מהר ולעשות התחדשות עירונית בכל הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה