נדל"ן ותשתיות

תל אביב או ירושלים, איפה יותר זול לשכור דירה?

עשור עבר מאז המחאה החברתית, הזכורה גם בשם מחאת הדיור. יצאנו לבדוק האם השתנה משהו בגובה המחירים בארץ, והפעם: איפה יותר זול לשכור דירה, בתל אביב או בירושלים?
מערכת ice |  1
תל אביב, ירושלים (צילום פלאש 90/ מנחם לדרמן, pixabay)
כעשור עבר מאז מחאת הדיור שסחפה את צעירי ישראל לתוך אוהלים ברוטשילד ואת יאיר לפיד לצמרת הפוליטיקה. הרבה תכניות של הרבה שרים ופקידים עברו מאז בנהר, האם השתנה משהו מאז?
ירושלים ותל אביב הם 2 הערים הגדולות בישראל, ונחשבת לערים שהצעירים אוהבים ורוצים לגור בהם, גם כדי ולבלות וגם כדי ללמוד במוסדרות האקדמיים הרבים ב2 הערים הללו. כדי להשוות איפה עומדות כיום 2 הערים יצאנו לבדוק את מה שמשקף אולי יותר מכל את יוקר המחיה בישראל: מחירי השכירות, שהולכים ועולים בארץ יחד עם מחירי הדירות. בנוסף, מחירי השכירות מהווים חלק נכבד מההוצאות החודשיות ובמיוחדת אצל צעירים.
לאחר שבדקנו איפה יותר זול לשכור דירה, בתל אביב או לונדון, יצאנו לבדוק את מחירי השכירות בבירה שלנו לעומת תל אביב. ככלל, מחיר שכירות לדירת 3 חדרים ממוצעת בצפון ומרכז תל אביב עומד על כ-9,000 שקל לחודש, ובפאתי העיר שכירות דירה כזו עומדת על כ-6,800 שקל. שלמעשה אפשר להגיד ששכירות ממוצעת ל3 חדרים בתל אביב עומדת על כ-7,900 שקל.
בירושלים לעומת זאת, באיזורי מרכז העיר דירת 3 חדרים תעלה כ-6700 שקל לחודש ובפאתי העיר כ-4500 שקל. שלמעשה אפשר להגיד שדירת 3 חדרים בירושלים עולה כ-5600 שקל לחודש.
לגבי דירת חדר, שעולה בתל אביב כ-4,500 שקל לחודש בממוצע, בירושלים היא תעלה פחות, כ-2900 שקל, תלוי איזור כמובן.
דירת 5 חדרים למשפחה או לשותפים, בתל אביב דירה כזו יכולה להגיע ל20 ו30 אלף שקל לחודש, אך נניח שבמקום סביר, דירה כזו תעלה כ11,000 שקל  בממוצע. בירושלים לעומת זאת, דירה כזו תעלה למשפחה או לשותפים כ-8700 שקל.
 
תל אביב נחשבת לעיר יקרה גם ביחס לערים בעולם (לדוגמא, ברלין) והפערים שמצאנו במחירי השכירות משקפים את זה גם ביחס לערים בארץ, שגם הם, במיוחד באיזור המרכז, לא זולות למגורים.
כולנו תקווה שהתכנית החדשה שהשיקה הממשלה להוזלת מחירי הדיור באמת תעבוד ולא תיזרק לפח ההיסטוריה כמו שאר התכניות של העשור האחרון, או לפחות תעצור את עליית המחירים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא שלמעשה אלא כשלמעשה... (ל"ת)
    ניר 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור