נדל"ן ותשתיות

זו העיר הצפונית שתשודרג ב-11 אלף דירות חדשות

הוועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד את תוכנית המתאר הכוללנית לטירת כרמל שתיתן מענה ל-70 אלף תושבים. בנוסף, התוכנית מציעה הקמת שכונה חדשה במערב העיר, תוספת של כ-2 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר; הסדרת חוף ים כחוף רחצה והרחבת שמורת הטבע כלח-גלים
 
מערכת ice | 
טירת כרמל (צילום משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע"מ)
וועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה להפקיד את תוכנית המתאר הכוללנית לטירת כרמל. התוכנית שהוגשה וקודמה ע"י האגף לתכנון מקומי במינהל התכנון, עיריית טירת כרמל ורשות מקרקעי ישראל כוללת תוספת של כ-11,000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-70,000 תושבים.
עיקר תוספת יחידות הדיור המוצעת היא בהליך של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית של שכונות העיר הוותיקות בהיקף של 6,000 יחידות דיור. בנוסף, מוצעת שכונה חדשה במערב העיר בהיקף של כ-5,000 יחידות דיור (מתחם תע"ש) במקום בו קיים מפעל התעשייה הצבאית, שעתיד להתפנות.
כמו כן, התוכנית מציעה תוספת של כ-2 מיליון מ"ר לשימושי תעסוקה ומסחר בעיר. מרביתם מוצעים בשני אזורי התעסוקה הצפוניים של העיר והיתר לאורך רחוב הרצל, הרחוב המרכזי בעיר כחלק מהליך של התחדשות מרכז העיר וחיזוק הצירים העירוניים הקיימים עליהם שמה דגש התוכנית.
בהיבט הסביבתי, התוכנית מייעדת את שטח כחוף ים רחצה, תיירות חוף ומסחר וטיילת. כחלק מהסדרה זו, תורחב שמורת כלח-גלים הקיימת מדרום. בכך תוכל גם טירת כרמל לזכות בחיבור ונגישות לחוף הים שכלול בשטחה המוניציפלי. התוכנית הוכנה עלי ידי אדר' משה כהן ממשרד ק.ש.ת ואדר' אמיר קולקר ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.
מ"מ מתכננת מחוז חיפה, רונן סגל: "תוכנית המתאר החדשה מביאה בשורה לישוב, כאשר היא מביאה לידי יישום את חזונה של העיר, המספקת את צרכי התושבים בכל התחומים, ומכוונת לשיפור באיכות חייהם, בעשרים השנים הקרובות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה