נדל"ן ותשתיות

חדרה מתרחבת: צפי ל-900 היתרי בניה בהתחדשות עירונית ב-2022

במסגרת ביקור ראשון של מנהל הרשות להתחדשות עירונית אלעזר במברגר בעיר, חשפה מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה את התכניות לשנה הקרובה לפיהם צפוי זינוק משמעותי באישור יחידות דיור בתהליכי פינוי בינוי בעיר
מערכת ice | 
הדמיה התחדשות עירונית בחדרה (צילום משרד אנדרמן אדריכלים)
ההתקדמות בסטטוס התכנון והרישוי של פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית בעיר חדרה לא נעלמה מעיניהם של בכירי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אשר הגיעו השבוע לביקור בעיר. מנהל הרשות להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר שזהו ביקורו הראשון בחדרה מאז נכנס לתפקידו, סמנכ"לית הרשות עינת גנון וחגי טולדנו מנהל אגף בכיר של קשרי קהילות ברשות, נפגשו ביום ראשון בבוקר, עם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ובכירי הנהלת העיר ובניהם ראש מנהלת ההתחדשות העירונית עו"ד שגיא צוקרמן וצוותו.
במהלך הפגישה קבלו בכירי הרשות סקירה מקיפה לגבי פוטנציאל הבניה בחדרה במסגרת התחדשות עירונית ובכלל זה כ-14,000 יח"ד חדשות. כאשר בשנת 2022 לבדה על פי התכניות של הרשות המקומית צפויים להתקבל כ-900 היתרי בניה חדשים. עוד במהלך הפגישה הציג ראש מנהלת ההתחדשות העירונית את עבודת המנהלת מאז הקמתה והקשר שלה עם תושבי העיר, כמו גם נוהל העבודה מול היזמים.
בעיר חדרה נמצאים מספר לא מבוטל של מתחמים בייעוד של פינוי בינוי, בשלבי תכנון ואישור מתקדמים. במסגרת הסקירה הוצג בפני בכירי הרשות גם סטטוס בכל המתחמים המרכזיים בעיר ועלו סוגיות בתחום ההתחדשות ביניהן המתווה לפטור מהיטל השבחה וכן המתווה המשלב קרקעות משלימות פרטיות במתחמי פינוי-בינוי . נציין כי רק לפני מספר שבועות קיבלה חדרה  לראשונה אישור למסלול רשויות באחד המתחמים הבולטים בעיר- שיכון עובדים, זאת על פי המתווה הנ"ל. בין היתר שוחחו נציגי מנהלת ההתחדשות העירונית עם בכירי הרשות על הדרכים להאצת הטיפול בפרויקטים להתחדשות עירונית והביעו נכונות לסייע בקידומם בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית מול רמ"י ומוסדות המדינה.
 
ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ציין: "שמחנו לארח אצלנו לראשונה את בכירי הרשות להתחדשות עירונית, לביקור חיובי וחשוב, בו הוצגו מגוון הפרויקטים במסגרת ההתחדשות העירונית, המהווה חלק משמעותי מתנופת הפיתוח האדירה בעיר חדרה.
במהלך המפגש אמר  אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "נתוני העיר חדרה מאפשרים התחדשות עירונית בהיקף רחב מאוד בשנים הקרובות. המהלכים שסוכמו בביקור יקדמו את חדרה לשורת הערים המובילות את הפעילות בתחום זה . שיתוף פעולה הדוק עם המנהלת העירונית ועם הרשות הממשלתית ישחרר חסמים בהליך ויאיץ את קידום הפרויקטים, למען תושבי העיר."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה