נדל"ן ותשתיות

משרד התחבורה הכריע: המהפכה בנתיבי איילון יוצאת לדרך

?וועדת המכרזים של חברת נתיבי איילון הודיעה על זכייתה של  חברת הקבלן י.ד ברזאני בע"מ במכרז להשלמת המקטע הצפוני במסגרת פרויקט נתיבים מהירים בכביש החוף, בין מחלף נתניה למכון וינגייט, כאשר גברה על ההצעות של שש חברות נוספות במכרז, צפי לסיום: 2025
כפיר אדר |  9
הנתיב המהיר (צילום יוסי זליגר / פלאש 90)
משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, מודיעים שחברת הקבלן  י.ד ברזאני בע"מ זכתה במכרז להשלמת המקטע הצפוני במסגרת פרויקט נתיבים מהירים. המקטע בכביש החוף, בין מחלף נתניה למכון וינגייט. המכרז כולל בין היתר סלילת שני נתיבים מתחלפים במרכז כביש מספר 2, במקטע הדרך שבין מחלף נתניה למכון וינגייט.
מקטע זה הינו ציר מרכזי לתנועת נוסעים מכיוון צפון למטרופולין תל-אביב וחזרה ממנו ומהווה למעשה את שער הכניסה הצפוני לנתיבים המהירים, וכן ציר הזנה לחניון שפיים שעתיד להיות החניון הגדול בישראל. החברה הזוכה גברה על שש הצעות נוספות במכרז עם הצעה של חצי מיליארד שקל.
 
הקמת נתיבים מתחלפים בצד שדרוג התוואי הקיים, ייקלו משמעותית על העומסים מכיוון צפון, וזאת באמצעות שישה נתיבים לכיוון בשעות העומס, במקום שלושה נתיבים הקיימים כיום. הנתיבים המתחלפים יאפשרו לנוסעים בתוואי ליהנות מנסיעה מהירה, נוחה ומתקדמת. המקטע הצפוני במלואו, באמצעות הנתיבים המתחלפים, צפוי לתת מענה מיטבי לביקושים הגבוהים, לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ורכבים שיתופיים, וכן להוות חיבור מהיר וישיר לחניון 'חנה וסע' בשפיים. 
במסגרת העבודות, יסללו שני נתיבים חדשים במרכז הכביש באורך 14 קילומטר (לשני הכיוונים), יוקמו מעקות הפרדה בטיחותיות בין הנתיבים המהירים לשאר הנתיבים בכביש, יסללו נתיבי תחבורה ציבורית לאורך כל התוואי, יסללו שבילי אופניים מודרניים ונוחים, יתבצע פיתוח נופי בשולי הדרך, ויוצבו תשתיות חדשות.  
פרויקט הנתיבים המהירים של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הינו מערך הסעת המונים משולב, שמטרתו להביא לשינוי הרגלי הנסיעה של השימוש ברכב הפרטי לטובת נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית. הפרויקט נועד בראש ובראשונה להקל על גודש התנועה בכניסות למטרופולין ת"א. אורכם הכולל של הנתיבים המהירים החדשים הוא כ-120 קילומטר, בתוואי שבין ראשון לציון דרך ת"א ועד נתניה ובחזרה, וכביש 5 מחלף גלילות ועד מחלף קסם.  
הפרויקט כולל שירותי הסעות נוחים באמצעות מערך שאטלים חשמליים ומודרניים, בתדירות גבוהה וללא עלות לחמישה מוקדי תעסוקה מרכזיים בתל אביב וכן חמישה חניוני ענק בשפיים ראשון, מורשה, תקווה וגלילות, מהגדולים מסוגם בעולם, אשר יאפשרו חנייה סה"כ לכ-26,000 רכבים. הפרויקט צפוי להסתיים בשלמותו בשנת 2025. 
עידו מעוז, סגן סמנכ"ל בחטיבת פרויקטים יזמיים בחברת נתיבי איילון: "פרויקט הנתיבים המהירים שמובילים חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה עתיד לשנות תוך מספר שנים מהקצה לקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בכביש, בנוסף לחיסכון מהותי בזמן ובכסף. באמצעות מתווה חדשני ומתקדם של נתיבים מתחלפים, יהיה ניתן לנתב ולנהל מחדש את התנועה בתוואי בצורה היעילה ביותר. בתכנון הושם דגש מהותי על היבטי בטיחות בצד נוחות עבור הנהגים, לרבות מזעור ההפרעה לתנועה גם בשלבי הקמת הפרויקט".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    למה צריך חניון למכוניות בשפיים?
    אני 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חניונים בפאתי תל אביב מנציחים את המשך הפקקים, צריך תחבורה ציבורית מהבית ולא חניון, אחרת כולם ימשיכו לקנות מכונית כי הם צריכים להגיע לחניון עם הרכב. מדינה שרק חושבת על מיסים מדלק וממס על יבוא מכוניות. לא רואים מטר מהאף.
    סגור
  • 7.
    הבעיה באילון דרום ולא בצפון
    חנוך 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סדרו את היציאה הדרומית שם הבעיה
    סגור
  • 6.
    שטויות, תמשיכו את כביש 29 איילון עד לכביש 553
    דוד 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום השטות הנוראית הזאת
    סגור
  • 5.
    י.ד ברזאני
    דיןדין 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי ואבוי אם ברזאני יסלול את הכביש ממחלף נתניה לוי גייס כמו שהוא בונה דירות אז מצבינו גרוע ביותר ולממונים על המכרז ממש לא מקצוענים עם ריח רע
    סגור
  • 4.
    באזני???
    נעקץ עי ברזני 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באזני זה החברה אחי תפוקה בסלילת כבישים וגם הזוכה היחידה שנט"ע הוציא אותה בנמצא סלילת כביש בכביש 38 שליד בית שמש
    סגור
  • 3.
    הורסים את המדינה כל הבניות בבת אחת
    איציק 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ביגלל זה הכאוס בכבישים לא עושים את כל הכבישים בבת אחת !!
    סגור
  • 2.
    נתיבים מהירירים
    דוד 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמו כל המכרזים בראזני ימסור את העבודה לקבלן משנה ואנו הנהגים נמשיך לסבול
    סגור
  • 1.
    כביש עילי מעל נחל איילון !!!
    דודי 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    12 0
    איך אתם לא חושבים על זה !! בכל העולם יש כבישים עיליים מעל הכביש הראשי , כל מי שרוצה לנסוע מדרום לצפון ולהפך , מדוע הוא צריך להתקע בפקקים של תל אביב !? רק כביש עילי מעל נחל איילון יפתור את הבעיה !!!
    סגור
  • נתיבים מהירים
    דוד 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ‏הקבלן הראשי ימסור את הפרוייקט לקבלן משנה ואנו הנהגים נמשיך לסבול כרגיל
    סגור