נדל"ן ותשתיות

האסון במירון: אושרה תוכנית המתאר להסדרת המתחם

המדינה אמנם התעוררה מאוחר מדי, אבל אחרי שנים של מחלוקות ובנייה לא חוקית, בכלל זה האסון בהילולת ל"ג בעומר, אושרה התוכנית לפיתוח המתחם בהר מירון. וכמה מבקרים יוכלו להגיע במהלך השנה?
מערכת ice | 
חרדים (צילום יונתן סינדל, פלאש 90)
איש לא ישכח את אותו יום ארור בחודש אפריל בשנה שעברה, בו קיפחו את חייהם 45 איש בהילולת ל"ג בעומר במתחם קבר הרשב"י שבהר מירון, באחד האסונות הקשים שידעה מדינת ישראל. לאחרונה, לאחר שנים של בנייה לא חוקית ועבירות ביורוקרטיה שונות, אושרה תוכנית הנתאר להסדרת המתחם.
מי שאישרה את התוכנית היא הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, בראשותו של אורי אילן, מתוך מטרה לפתח את האתר ולהסדיר אותו לקליטה בטוחה  של כ-2.5 מיליון איש בשנה.
התוכנית משתרעת על חטיבת קרקע של 216 דונם, וכוללת תכנון מחודש של המתחם וסביבתו – בכלל זה השימושים המותרים בקרקע והוראות פיתוח שונות, המסדירות מחד מבנים קיימים ומאידך מאשרות את הריסתם של מבנים לא חוקיים על ידי הרשות לאכיפת מקרקעין. חשוב להדגיש כי מדובר באתר הדתי השני המתוייר בישראל, אחרי הכותל המערבי.
אשר למספר המבקרים המוערך בכחצי מיליון רק במהלך חגיגות ל"ג בעומר, מסדירה התוכנית את רחבות ההתכנסות המותרות באתר, הדרכים בתחומי המתחם וסביבתו, וכן, כחלק מהפקת הלקחים מאסון מירון, הקמתם של מבנים לשימוש שירותי המשטרה וכוחות ההצלה.
 
זאת ועוד, התוכנית כוללת גם את הקמתן של 84 יחידות דיור במתחם, שצפויות לשמש את אנשי הסגל ותלמידי הישיבה הפועלת במקום. כמו כן ייבנו מבני ציבור בשטח של כ-8,300 מ"ר ושטחי מסחר בשטח של 300 מ"ר. בנוסף, ייבנו במסגרת התוכנית גם 250 חדרי מלון, זאת בהתאם לתוכנית ההיסטורית שאושרה.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה