נדל"ן ותשתיות

החריש בהר מירון נמשך: גשר הכהנים פורק הלילה

עשרה חודשים לאחר אסון מירון, הרשות לאכיפה במקרקעין ממשיכה בחריש העמוק על ההר במטרה להבטיח את ההילולה של השנה כבטוחה יותר והפעם גשר הכהנים פורק הלילה | צפו בתיעוד
מערכת ice |  1
פירוק גשר הכהנים (צילום דוברות הרשות לאכיפה במקרקעין)
במהלך הלילה (בין ראשון לשני) ביצעה הרשות לאכיפה במקרקעין הריסה של "גשר הכהנים" במירון, כעת נותר גשר אחד בלבד לפירוק בהר מירון והמטרה היא לזרז את הפעולות בכדי להגיע לל"ג בעומר הקרוב ולקיים את ההילולה של השנה בצורה בטוחה, פעולה שנעשתה כעשרה חודשים לאחר אסון מירון.
לפי הודעת הרשות, גשר הכהנים נהרס בשנת 2011 בהחלטת בית משפט, ונבנה מחדש שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם דרכי מילוט מהאתר והוכרז כמבנה מסוכן. בתחילת החודש בית המשפט החליט לבטל את צו המניעה שהיה תלוי ועומד כנגד הריסתו של המבנה מאז אוקטובר 2021, תוך שהוא מקבל את כל טענות המדינה לעניין אי חוקיות הגשר ומסוכנותו. 
 
לפני כחודש,  גשר דב עליו אירע אסון מירון פורק.  במהלך פעולות הפירוק נחשפו חלקים מחלל תת קרקעי לא חוקי שנבנה מתחת לרחבת תולדות אהרון. כמו כן, הורחבה הרחבה בכניסה המערבית לציון. 
בהמשך, פורק גם מתחם בוסקילה, המתחם נבנה שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם נתיבי מילוט מהציון והוכרז כמבנה מסוכן.  מזה מספר שנים היה עניינו של המתחם תלוי ועומד בבתי משפט. לפני כשלושה, קבע בית המשפט העליון ברשות השופט שטיין כי יש להרוס את המבנה. 
ברשות הודיע כי לאחר פירוק גשר המהדרין וגשר דב, גשר הכהנים נותר למעשה הגשר האחרון במתחם קבר הרשב"י. בהמשך להחלטת הממשלה, תמשיך הרשות לאכיפה במקרקעין לפנות את כלל המפגעים באתר על מנת לאפשר פיתוח קבע במקום והיערכות בטוחה להילולה הקרובה.
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל שרודפי בצע ושלמונים חסמו את ביצוע צווים
    הטבח השבדי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והיה צריך לשלם בדמים כדי לאפשר ביצוע החוק.לעסקנים החרדים אומר:דמי אחיכם זועקים אליכם מן האדמה.
    סגור