נדל"ן ותשתיות

וילות או מגדלים? זה החזון החדש של עיריית ת"א

עשרות אלפי דירות חדשות באזור הירקון תוך עידוד בנייה לגובה, לצד שטחי מסחר ומשרדים באזורי הווילות. בעיר הגדולה רוצים לקרב את מוקדי הפעילות לאזורי המגורים, ושלוש תוכניות חדשות כבר על הפרק
מערכת ice | 
צפון תל אביב (צילום unsplash, פלאש 90/ גילי יערי)
בזמן שלא מעט מתלבטים בשאלה האם עדיף לגור בצמוד קרקע או בבניין דירות גבוה, בעיריית תל אביב אין כל ספק לגבי התשובה. הסיבה מן הסתם לא נוגעת לאיכות החיים, כי אם לחזון העירוני לעודד בנייה לגובה ולהוסיף עשרות אלפי דירות, במטרה לקרב את מוקדי הפעילות העירוניים כדי מרחק הליכה מאזורי המגורים.
כדי לממש את החזון, פועלת העירייה להוספת 11 אלף דירות בצפון מערב העיר, ממתחם שדה דב המפונה ועד אזור מחלף גלילות. התוספת האמורה באה לידי ביטוי בשלוש תוכניות שהעירייה מקדמת. יחד עם שתי תוכניות שכבר אושרו, קיים פוטנציאל עצום של תוספת כ-40 אלף דירות בצפון מערב העיר, לצד מאות אלפי מ"ר שיוקצו למסחר, תעסוקה ומלונאות.  
 
בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה המקומית תל אביב, הציג מהנדס העיר אודי כרמלי את החזון התכנוני לשכונות צפון העיר מעבר לירקון. החזון הזה מהווה נדבך מרכזי בתוכנית המתאר החדשה שצפויה להיכנס להליכי אישור.
ומה המטרה של המדיניות החדשה בכל הנוגע לאופי התל אביבי המוכר? זו נועדה להקנות לשכונות צפון העיר אופי עירוני יותר. יש לציין כי כיום שכונות עבר הירקון מהוות 42% משטח העיר, אך הן כוללות רק 14% משטחי התעסוקה, ורק 22% מהתושבים. בעקבות זאת, תושבי השכונות נאלצים לנסוע לעתים קרובות למרכז העיר, ויש תנועה מעטה של הולכי רגל ברחובות.
כדי לפתור את הפלונטר, המטרה לצופף ולקרב כמה שיותר פעילויות לאזור המגורים ולהנגיש הכל במרחק של 15 דקות הליכה בלבד. בשל כך מתכוונים בין השאר בעירייה להפוך צירי תנועה מרכזיים לרחובות שוקקי חיים. איך עושים זאת נכון? בונים לגובה בשכונות הצפון המתאפיינות כיום בעיקר בווילות גדולות ובבניינים נמוכים. כמו כן, חשוב להדגיש כי הגדלת הצפיפות תתאפשר בשל הקרבה לצירי התנועה, ובמיוחד לתחנות עתידיות של המטרו והרכבת הקלה בעיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה