נדל"ן ותשתיות

ישראל קנדה מכרה קרקע בתל אביב בסכום ענק

החברה בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר מוכרת 3.5 דונם במתחם הרכבת בתל אביב בכחצי מיליארד שקל. ומי הרוכשות?
מערכת ice |  1
ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום יחצ)
עוד עסקת ענק לישראל קנדה, שבבעלותם של ברק רוזן ואסי טוכמאייר. החברה מימשה את הקרקע שבבעלותה במתחם הרכבת בתחנה המרכזית בתל אביב תמורת סכום של 486 מיליון שקל (הסכום לא כולל מע"מ). שתי החברות שרכשו את השטח במשותף הן אפי קפיטל נדל"ן ושובל נחשון, 50% כל אחת.
 
אגב, בהודעה לאתר הבורסה צוין כי התשלום האחרון ישולם בכפוף לקבלת מכתב כוונות מהמוכרים בקשר לכלל השעבודים על פי ההסכם 7 ימים לפני מועד התשלום האחרון וכנגד מסירת החזקה בממכר, כשהוא נקי וחופשי וכן כנגד המצאת מסמכים ואישורים הנדרשים על פי ההסכם.
בעקבות העסקה   המרשימה, צפויה ישראל קנדה ליהנות מרווח לפני מס של כ-300 מיליון שקל, זאת לאחר שרכשה את המתחם ב-217 מיליון שקל. על פי הערכות, ייתכן שהמכירה המשמעותית נעשתה לטובת תוכניות עתידיות של ישראל קנדה, שבין היתר מעוניינת מאוד לרכוש את השליטה המלאה בנורסטאר, המחזיקה במניות השליטה של גזית גלוב.
 
זאת ועוד, ישראל קנדה רכשה את המתחם המשתרע על 3.5 דונם רק לפני פחות משלוש שנים, ביולי 2019, והעסקה הנוכחית משקפת את הזינוק המטאורי במחירי הנדל"ן. על פי  התוכנית על הקרקע, במתחם צפויים להיבנות שני מגדלים בני 30 קומות כל אחד, למגורים, משרדים ומלונאות, בשווי עתידי מוערך של כמיליארד שקל. כזכור, רק לאחרונה רכשה חברת המלונות של ישראל קנדה את מתחם החמאם באילת בסכום של 50 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנקים !
    לא ברק ולא רוזן 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דורשים להחזר מינוף לפי דרישת בנק ישראל והנגיד.... סמויי!!
    סגור