נדל"ן ותשתיות

עפולה חוגגת 100, וזו תוכנית הענק שאושרה לכבודה

הוועדה המחוזית צפון אישרה להפקדה תוכנית מתאר לעיר עפולה. התוכנית כוללת 63,000 יחידות דיור שיתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 200,000 תושבים, ויהפכו את עפולה לאחד המרכזים העירוניים הגדולים של מחוז הצפון
מערכת ice | 
עפולה. הדמיה: "מנעד" אדריכלים ומתכננים
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות אוֺרי אילן, אישרה להפקדה תוכנית מתאר כוללנית לעיר עפולה - במלאת 100 שנים לעיר. התוכנית שביוזמת האגף לתכנון מרחבי במינהל התכנון ועיריית עפולה, כוללת תוספת של 63 אלף יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 200 אלף תושבים - ותהפוך את עפולה לעיר מרכזית גדולה במחוז הצפון. התוכנית, מאפשרת בנייה מתוקף תוכניות קודמות, ללא הרחבת העיר, תוך שמירה על השטחים הפתוחים.
התוכנית מחולקת ל-3 מוקדים: המרכז הוותיק של העיר- יקודם על ידי תוכניות להתחדשות עירונית ושימור, שיפתחו את המרכז הוותיק לאזור עירוני שוקק.
פיתוח מרכז עירוני חדש ברחוב רבין- הרחוב, שהיום משמש כביש ראשי, ולחיבור בין עפולה לעפולה עלית וגבעת המורה, יהפוך ללב המרכז העירוני החדש, עם מגדלי מגורים בני 20 קומות. המתחם כולל פארק מקורה רחב היקף של כ-60 דונם, מעל מסילות רכבת העמק העוברת במתחם.
 
החלק הצפוני של העיר- כולל תוכניות לפיתוח אזור התעשייה המתחדש של העיר, אזור הציבורי העירוני, פיתוח תעסוקה וחינוך סביב בית החולים "העמק", ופיתוח מרכז כפר הילדים ההיסטורי. כפר הילדים יעבור שימור והתחדשות למבנים ההיסטוריים, ויאפשר הקמה של מרכז חינוכי, שילמד אודות המבנים, ומשמעותם ההיסטורית.
בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת מערכת הסעת המונים (רכבת או מטרו) על רחוב רבין, שישמשו לתחבורה מחוץ ולתוך העיר. כמו כן, שלושת המרכזים החדשים בתוכנית יקושרו על ידי ארבע השדרות העירוניות הראשיות - רבין, הבונים, ירושלים וחטיבה 9, בהם תהיה  תחבורה ציבורית שתשרת את כלל תושבי העיר.
 
מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ: "הוועדה המחוזית רואה כיעד מרכזי את תכנונה של עפולה כעיר המצטיינת במרחב עירוני איכותי ומגוון, מובילה תהליכי התחדשות וציפוף, מושתתת על מערכות תחבורה ציבורית משולבות, בירת העמק השומרת ומפתחת את איכויות הסביבה והנוף. במקביל לתוכנית הכוללנית מקודמות בלשכת התכנון המחוזית מספר תוכניות מפורטות גדולות המממשות את עקרונותיה ויעדיה של התוכנית הכוללנית".
יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֺרי אילן: "תוכנית המתאר הכוללנית לעפולה מגלמת ומיישמת את החזון לפיתוחן של ערי הצפון כמרכזים עירוניים שוקקים, המספקים איכות חיים, פרנסה ותרבות לתושביהן, ושומרות סביבן על הנוף הטבעי והחקלאי שכה מייחד את מחוז הצפון".
התוכנית נערכה על ידי יאיר אביגדור ממשרד מנעד אדריכלים ומתכננים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה