נדל"ן ותשתיות

שתי הצעות מעל 2 מיליון: מחירי שיא למגרשים בערד

פורסמו תוצאות המכרז עבור השכונה החדשה בערד- נופים. בין ההצעות הזוכות גם 20 הצעות הנעות בין 1-1.8 מיליון שקל. וכמה הצעות הוגשו?
מערכת ice | 
שכונה בערד (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
רשות מקרקעי ישראל פרסמה את תוצאות המכרז עבור מגרשי שכונת נופים במזרח העיר ערד. תוצאות המכרז מעידות על מחירי שיא למגרשים בעיר: כ -80 זוכים הגישו הצעות מעל חצי מיליון שקל, לא כולל עלויות פיתוח אשר משתנות בהתאם לגודל המגרש.
בין ההצעות הזוכות: שתי הצעות מעל 2 מיליון שקל, 20 הצעות שבין מיליון שקל ל-1.8 מיליון שקל וכן 150 הצעות מעל 400,000 שקל למגרש. כאמור, על גובה הצעות אלה יש להוסיף עלויות פיתוח בסך מאות אלפי שקלים, עלות שנקבעה לכל מגרש בהתאם לגודלו ולמחיר הקרקע שנקבע במכרז. הביקוש לשכונה ניכר במספר המציעים: עבור 226 המגרשים ששווקו במכרז, הוגשו 2,200 הצעות - כ-10 הצעות לכל מגרש.
 
העיר ערד ממשיכה לעורר עניין בקרב משקיעים ותושבים חדשים: מספר ההצעות העצום למגרשים בשכונה החדשה וגובה ההצעות לרכישה, מעידים על המהפך שעברה העיר ועל ביקושים הולכים וגדלים.
ראוי לציין כי לפני 6 שנים שווקו אותם מגרשי שכונת נופים במכרז, אך מכרז זה נכשל לאחר שהוגשו 13 הצעות רכישה בלבד. היום, לאחר שהתקבלו 2,200 הצעות רכישה עם פרסום גובה ההצעות,  ניתן ללמוד על השינוי המדהים שעברה העיר בשנים האחרונות: ממאבקי חרדים-חילוניים, שפל במחירי הנדל"ן ונטישת תושבים – ועד לצמיחה העירונית ולהתייצבות הכלכלית, שבאים לידי ביטוי בביקוש המדהים למגורים והשקעה בנדל"ן בעיר.
 
עו"ד ניסן בן חמו, ראש העיר ערד: "ערד נמצאת בתנופה אדירה בתחומים רבים בהם נדל"ן, חינוך ותיירות. תוצאות המכרז לא הפתיעו אותנו, ערד מעוררת עניין רב בקרב משפחות צעירות ובקרב משקיעי נדל"ן שערים לשינויים בעיר. הנוסחה היא להשקיע באיכות החינוך, משאבי החברה ולנצל את הנכסים התיירותיים של העיר הנמצאת בפתחו של מדבר יהודה, אחד מהיפים בארץ".
שכונת נופים כוללת 226 מגרשים לבניה עצמית המוצעים בגדלים של 650 מ"ר ועד 2.1 דונם. לשטח כל מגרש יש אישור להקמת יחידות אירוח תיירותיות. מספר יחידות האירוח המותרות הוא 1-6,  בהתאם לגודל המגרשים, מיקומם ומאזן החנייה. עוד בתוכנית השכונה החדשה, שטחים למבני ציבור (כ-3,300 מ"ר), שטחים למסחר ותעסוקה (כ-2,000 מ"ר), פיתוח נוף המשתלב עם הסביבה וצרכי התושבים ופיתוח שטחים ציבוריים פתוחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה