נדל"ן ותשתיות

הדיירים בחרו: מי תקדם פרויקט פינוי בינוי ל-550 דירות?

בעלי הדירות בפרויקט החדש בטירת הכרמל יקבלו דירה חדשה הגדולה ב-25 מ"ר, וכן מרפסת, מחסן וחניה תת קרקעית מקבוצת אלמוג שנבחרה להוביל את המהלך
מערכת ice |  1
מתחם הרצל טירת הכרמל. הדמיה: משרד אדריכלים גיורא גור בע"מ
קבוצת אלמוג נבחרה על ידי דיירים בטירת הכרמל לקדם פרויקט התחדשות עירונית נרחב. הפרויקט יכלול 6 בניינים בשכונת "שז"ר דקר": מספרים 2, 4, 6 ו-10 ברחוב י"א הספורטאים ובניינים מספר 16 ו-18 ברחוב אצ"ל. קבוצת אלמוג נבחרה על ידי הדיירים כאמור, לאחר שאלה קיימו בחודשיים האחרונים מכרז בין יזמים שונים שרצו להוציא לפועל את הפרויקט.
כיום קיימים במתחם בנייני שיכונים ישנים בני 4 קומות על עמודים אשר נבנו בשנות ה-70, במסגרת פתרונות הדיור שניתנו לעולים בעלייה הגדולה באותה עת. המתחם משתרע על שטח של כ-7.3  דונם וממוקם בחלק הצפון מערבי של טירת הכרמל.
 
במסגרת הפרויקט ייהרסו 92 הדירות ב-6 הבניינים הקיימים ובמקומן ייבנו כ-550 יח"ד במספר בניינים מודרניים בגבהים שונים. הדיירים יזכו לבניינים שעומדים בתקן רעידות אדמה ולדירות חדשות, מעודכנות וגדולות יותר ב-25 מ"ר, עם מרפסת שמש בגודל של 12 מ"ר, מחסן בגודל 6 מ"ר לכל דירה, וכן חניה תת קרקעית. באי כוח הדיירים הם עוה"ד עידן לוי ואדיר צבי, ובא כוח החברה הוא עוה"ד רון ברנט.
טירת הכרמל ממוקמת דרומית לחיפה, על מורדות הר הכרמל, בסמוך לכביש החוף (2), כביש 4 ומנהרות הכרמל. בעתיד צפויה מערכת המטרונית להגיע אף היא לטירת הכרמל ולאפשר לתושביה נגישות גבוהה יותר לאזור חיפה והקריות.
תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, שהופקדה ב-2021, כוללת תוספת של כ-11,000 יחידות דיור ומתייחסת ליעד אוכלוסייה של 69,000 איש, כלומר, פי שלושה מהקיים כעת. התוכנית כוללת חיזוק של המרכז העירוני הקיים בלב העיר הוותיקה והגדרת שימושים מעורבים לאורך הרחובות הראשיים, כאשר בחזית הקדמית במפלס הרחוב ימוקמו שימושי מסחר, ובקומות העליונות מגורים ותעסוקה. רוב הבנייה החדשה המיועדת תיעשה בדרך של התחדשות עירונית, עם 6,000 יחידות דיור. עוד יפותחו שני אזורים חדשים למגורים: מתחם תע"ש ליד כביש 4 ואזור נוסף במורדות הכרמל. בעיר מקודמים כיום מספר פרויקטים של התחדשות עירונית לצד פרויקטים של בנייה חדשה ועתידות להיבנות שכונות חדשות וכן עתיד להיסלל חיבור דרומי של העיר לכביש 4. 
לדברי אמיר הלר, המשנה למנכ"ל בקבוצת אלמוג: "אנו מודים לדיירים על הבחירה בנו. החברה בנתה בשנים האחרונות 400 יח"ד באזור חיפה ובונה בו מאות יח"ד נוספות ומאמינה מאוד בעתידו, וכן פועלת בתחום ההתחדשות העירונית עם פרויקטים רחבי היקף בשורה של ערים מרכזיות. עבור הדיירים מדובר בצעד משנה חיים עם משמעויות כלכליות ובטיחותיות שאין שני להן, ואנו שמחים להיות אלה שיוציאו אותו לפועל".
קבוצת אלמוג היא חברת נדל"ן מובילה, חברה משפחתית יזמית ומבצעת, הממקדת את פעילותה בשנים האחרונות בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית וכעת משווקת, מבצעת ומקדמת מגה פרויקטים משמעותיים במסגרת פינוי בינוי ופרויקטים במיקומים נבחרים ברחבי הארץ. קבוצת אלמוג חתומה עד היום על קידומם של 15 מתחמי פינוי בינוי, בהיקף של  כ-10,000 יח"ד, שמצויים בשלבי ביצוע, תכנון ורישוי מתקדמים. הפרויקטים ממוקמים במרכזי הערים הגדולות: תל אביב- יפו, חיפה, פתח תקווה, יבנה, בת ים, חולון, באר יעקב ונתניה.
החברה עומדת מאחורי פרויקטים משמעותיים בחיפה - לפני מספר שנים סיימה החברה את בניית פרויקט "אלמוג חיפה מערב" בשכונת נאות פרס, בו נבנו 288 יחידות דיור ב-11 בניינים. עוד בנתה החברה את "אלמוג גארדן" פרויקט פינוי-בינוי בשכונת רמות רמז אשר אוכלס לפני מספר שנים. כיום בונה החברה את "אלמוג כרמל מערב" אשר נבנה גם הוא במסגרת פרויקט התחדשות עירונית גדול בנווה דוד, ויכלול 437 דירות בשלושה מגדלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין
    מעניין 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין
    סגור