נדל"ן ותשתיות

אירופה כבר לא ירוקה: בחזרה לפחם

רוסיה מצמצמת את אספקת הגז למדינות אירופה, המשוועות לאנרגיה. גרמניה, איטליה, אוסטריה והולנד כבר מדברות על חזרה לשימוש בפחם - מקור אנרגיה מזהם ולא פופולרי
מערכת ice | 
פחם (צילום freepik, pixabay)
זרימה מופחתת של גז רוסי בצינור נורד סטרים 1, והשיבושים הקשים באספקה ​​הביאו כמה ממשלות אירופה לשקול מחדש את הפחם, אחת הדרכים המלוכלכות והמזהמות ביותר להפקת אנרגיה. העניין מעלה חששות כי משבר האנרגיה עלול לגרום לאירופה לעכב את המעבר שלה מדלקים מאובנים. פחם הוא דלק המאובנים העשיר בפחמן מבחינת פליטות ולכן הוא היעד החשוב ביותר להחלפתו למקורות אנרגיה חלופיים.
לא ברור מתי - או אם - זרימת הגז של נורד סטרים 1 תחזור לרמות נורמליות. עקב כך, בגרמניה, איטליה, אוסטריה והולנד אמרו שניתן להשתמש במפעלי פחם כדי לפצות על קיצוץ באספקת הגז הרוסית. 
 
שר הכלכלה הגרמני רוברט האבק תיאר את החלטת הממשלה להגביל את השימוש בגז טבעי ולשרוף יותר פחם כ"מרה" אך אמר שהמדינה חייבת לעשות כל שביכולתה כדי לאגור כמה שיותר גז לקראת החורף. "מיכלי אגירת הגז חייבים להיות מלאים בחורף. יש לזה עדיפות עליונה", אמר האבק בהצהרה, לפי תרגום.
הולנד הודיעה ביום שני כי היא תפעיל שלב "אזהרה מוקדמת" של תוכנית למשבר אנרגיה ותסיר את מכסת הייצור במפעלי פחם כדי לשמר את הגז, לפי רויטרס. איטליה ואוסטריה גם דיווחו על תוכניות לשקול שריפת פחם נוסף כדי לקזז ירידה חדה באספקת הגז הרוסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה