נדל"ן ותשתיות

ישראל תעניק דיור ל-400 לוחמי צד"ל: "לא עשינו די"

שר הביטחון גנץ הצהיר כי יביא בשבוע הבא החלטת ממשלה להכיר ולהעניק דיור ל-400 לוחמי צד"ל שחיים בישראל: "החיילים שיוצאים לקרב חותמים איתנו על חוזה"
מערכת ice |  3
סגן ראש הממשלה ושר הביטחון, בני גנץ (צילום אלכס קולומויסקי, POOL, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ הודיע אתמול במהלך נאומו בעצרת לציון 40 שנה למלחמת לבנון כי יביא בתחילת שבוע הבא, החלטת ממשלה להכרה ב-400  לוחמי צד"ל (צבא דרום לבנון), החלטה שמשמעותה מענק דיור וסיוע במטרה לסייע להם להשתלב כאזרחים בישראל.


"החיילים שיוצאים לקרב חותמים איתנו על חוזה: הם נלחמים למען המדינה, והמדינה חייבת להיות שם בשבילכם. חיילי צד״ל, שותפינו ללחימה בלבנון, הם דוגמא לכך. במשך שנים הם התמודדו עם קשיים רבים. כשיצאנו מלבנון קלטנו את חלקם, אך לא עשינו די" אמר שר הביטחון.
 



עוד הוסיף כי ההצעה החדשה "תעשה צדק, ותכיר ב-400 לוחמי צד"ל שלא היו בדרגי הפיקוד, כזכאים למענק דיור. זו המחויבות שלי ואני מודה לשר האוצר אביגדור ליברמן על המחויבות וההתגייסות להובלת המהלך".

צבא דרום לבנון (צד"ל) פעל בדרום לבנון מסוף שנות ה-70' עד יציאת ישראל מלבנון במאי 2000. הוא הוקם כשלוחה של צה"ל בדרום לבנון, במטרה לשמור על האינטרסים של ישראל באזור. צד"ל מנה כ-2,500 לוחמים, ופעל כגוף צבאי לכל דבר. עם זאת, על פי עדויות שונות הוא סבל מפיצול בנאמנות של לוחמיו וממתחים עדתיים ביניהם.
בתקופה שלפני היציאה מלבנון, רובם של לוחמי צד"ל (כ-70%) היו מוסלמים שיעים, בעוד שרב המפקדים היו נוצרים, אשר לחמו בשירות ובשליחות מדינת ישראל. עם החלטת ישראל לצאת מלבנון, רבים מלוחמי הארגון נטשו את עמודיהם והוא התפרק. חלק מלוחמי צד"ל נמלטו לישראל, ובני משפחותיהם חיים בארץ עד היום.  אחרים היגרו לאירופה, ויש ששבו לגור בבתיהם בדרום לבנון, כפי הנראה לאחר ששילמו כופר לארגון החיזבאללה.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דיור לחיילים משוחררים (ל"ת)
    אמיר 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נוכל, אני הייתי חייל קרבי, לי גם מגיע (ל"ת)
    אלון מ 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ומה עם הלוחמים היהודים?
    לוחם מיחידת עלית 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדהים כמה אפשר לתת למען המדינה ובתמורה לזכות להתעלמות. לוחמים נפצעים, מאבדים את השקט הנפשי והתמורה להשקעה היא עדיפות למי ששירת ב8200
    סגור