נדל"ן ותשתיות

מיטב בעסקת ענק: מה רכשה בחצי מיליארד שקל?

קרן ארגיס הישראלית, המתמחה בהשקעות נדל"ן בספרד, רוכשת עם בית ההשקעות מיטב בניין משרדים בעלות של כחצי מיליארד שקלים, הרכישה תביא את סך הנכסים המנוהלים של ארגיס בספרד לשווי של 1.3 מיליארד שקל
מערכת ice | 
אילן רביב מנכ"ל מיטב דש (צילום רמי זרנגר יחצ)
קרן ארגיס הישראלית, המתמחה בהשקעות נדל"ן בספרד ומנהלת נכסים בשווי של יותר ממיליארד שקלים, רוכשת בשיתוף עם מיטב בניין משרדים יוקרתי בשטח  של 21,000 מ"ר בתמורה של כחצי מיליארד ש"ח. מיטב תחזיק 49% מהזכויות בנכס כאשר קרן ארגיס ומשקיעים נוספים יחזיקו ביתרה. רכישת הנכס מהווה את אחת העסקאות הבולטות שנעשו השנה בתחום המשרדים בספרד.
הנכס הנרכש ממוקם בעיר בילבאו, העיר הגדולה שבחבל הבסקים אשר בצפון ספרד, ומושכר במלואו לבנק BBVA בחוזה שכירות  עד סוף שנת 2045. על פי תנאי החוזה הבנק יהיה אחראי לכל ההוצאות בגין תפעול הנכס, מה שמאפשר תזרים קבוע ויציב לבעלים.  הבניין, אשר עבר לאחרונה שיפוץ נרחב, משמש זה שנים כמטה האזורי של הבנק ונחשב לאחד מנכסי הנדל"ן היפים והמיוחדים בעיר. הבניין מחולק לשבע קומות, קומת קרקע ושני מרתפים. בנוסף, נרכשו עם הנכס 167 מקומות חניה. 
 
בנק BBVA הינו אחד משני הבנקים הגדולים בספרד אשר לו פעילות בינלאומית בולטת גם בשאר מדינות אירופה ודרום אמריקה. הנכס נרכש בתשואה של 5.5% וממומן בהלוואה בנקאית הנושאת ריבית קבועה של 3.75%. חוזה השכירות נושא מנגנון הצמדה למדד כך שעד סוף השנה הנוכחית התשואה בגין הנכס צפויה לעלות ל- 6.3%, זאת כתוצאה מעלייה חדה בשיעורי האינפלציה וממנגנון הצמדה הייחודי.    
אלחנדרו שובקס, מייסד ומנהל קרן  ארגיס, מסר, עם סגירת העסקה:  "רכישת הנכס היא אבן דרך חשובה מאוד עבור קרן ארגיס, ומציבה אותה בשורה הראשונה כאחת ממשקיעות הנדל"ן הגדולות בספרד. ההשקעה מעניקה למשקיעים הגנה מלאה כנגד האינפלציה ועשויה להביא אפשרויות השבחה עתידיות בנכס מהן יהנו הקרן והמשקיעים. 
ניר טואף, מנהל תחום הנדלן במיטב אמר: "בתקופה זו, אנו מתאימים את ההשקעות הריאליות שלנו למצב השווקים, ומחפשים בעיקר הזדמנויות השקעה הנהנות מיציבות גם בסביבה התנודתית כיום. הנכס הנוכחי, נמצא במרכזה של עיר משמעותית בספרד, ומושכר לשוכר חזק לתקופה ארוכה. העובדה כי השוכר נושא בעלויות תפעול הנכס, שכר הדירה צמוד  והריבית הבנקאית בה מומן הנכס קבועה, מאפשרת לעמיתים ליהנות מתזרים ריאלי ויציב לתקופה ארוכה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה