נדל"ן ותשתיות

אושר פרויקט תמ"א עם תמורות ייחודיות ביפו

לפני כחודש אושר בוועדה המקומית תל-אביב וניתנה החלטת ועדה חיובית לפרויקט תמ"א 38/1 (חיזוק ועיבוי) ייחודי ביותר ברחוב גר צדק ביפו בבניינים 3,5,7. רחוב גר צדק נמצא בשכונה מעורבת של יהודים וערבים דרומית למרכז הקהילתי בית צ'רנר.
מערכת ice | 
הדמיה יפו
שכונת גר צדק ביפו בתנופת התחדשות ויש בה לא מעט פרויקטים חדשים. השכונה גובלת בשדרות ירושלים סמוך לקו הרכבת הקלה והאזור כולו מצוי בתנופת פיתוח. הפרויקט כולל 3 בניינים בני 6 קומות כל אחד, ובסה"כ  כ- 100 דיירים. כידוע, הבניינים הטיפוסיים לתמ"א 38/1 הם בד"כ בניינים בני 4 קומות. כאן מדובר בבניינים גבוהים בני 6 קומות כ"א, כך שמדובר בפרויקט מורכב וייחודי בהיבט הזה. הפרויקט יכלול חניון עילי, חניון תת קרקעי ושטחים ירוקים לרווחת הדיירים. 
התמורות שקיבלו הדיירים הם תמורות ייחודיות – כל דירה קיבלה תוספת שטח של 25 מ"ר (ממ"ד וחדר נוסף) ובנוסף 12 מ"ר מרפסת שמש. זאת כמובן בנוסף לחיזוק הבניין מפני רעידות אדמה וליתר תמורות הרגילות בתמ"א 38/1: שדרוג הלובי, שדרוג תשתיות, מעלית מהירה וכו'. מנגד, יזכה היזם לתוספת של 13 יחידות מגורים בכל בניין, ב- 2.5 קומות נוספות כנהוג בתמ"א 38 ( 8 דירות של 4,5 חדרים, 2 דירות גן ו 3 פנטהאוזים). הפרויקט המיוחד מציג ביקושים גבוהים ומחירי שיווק טובים: 4.3 מיליון לדירת 5 חדרים 110 מטר + מרפסת וחניה.
 
לדברי ציון אוטמזגין, מנכ"ל קבוצת י.ד.ר המשמעות של החלטת הועדה היא שהעיריה אישרה את הפרויקט בתנאים. ההערכה היא שתוך 10 חודשים יינתן היתר בניה והקבלן המבצע היא י.ד.ר הנדסה. לדבריו מדובר בפרויקט פנטסטי בו הדיירים נהנים מבניין חדש ומתוספת שלא היו מקבלים בהריסה ובניה. בתור חברה בעלת ותק וניסיון בתמ"א 38 אפשר להעיד שהפרוייקטים יוצאים מוצלחים ומבחינת התוצאה הסופית כאילו הבניין עבר פינוי בינוי. לדבריו, העובדה שהיזם הוא גם הקבלן המבצע משיגה תוצאה הרבה יותר טובה גם לדיירים, לבניין, לסביבה ולעיריה. כאשר כל התכנון והביצוע מתרכזים בגוף אחד, התוצאה יעילה, מהירה ואיכותית. 
בתחילת 2018 התקשרו הדיירים עם משרד אור ושות'-עורכי-דין המלווה את הדיירים החל מבחירת היזם ועד לסיומו הצפוי של הפרויקט. לאחר התגבשות הרוב הדרוש, נבחר היזם- קבוצת י.ד.ר לביצוע הפרויקט ומכיוון שהעירייה לא אפשרה בזמנו הריסה ובניה באזור, החליטו הדיירים להתקדם בפרויקט של חיזוק הבניין הקיים ע"פ תמ"א 38/1 ובקיץ 2019 הוגשה הבקשה להיתר.
עורך הדין נוריאל אור אמר כי: "בימים שבהם ועדות תכנון רבות מגבילות את תוספת השטח לדירות  ל- 12 מ"ר בלבד, תוספת שטח כה משמעותית לדירות היא הישג יוצא דופן לבעלי הדירות.  
משרדנו מלווה עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית ואף אחד מהם אינו דומה לאחר, ועדיין, הפרויקט הזה הוא ייחודי הן מבחינת המבנה הנוכחי של הבניינים והן מבחינת התמורות שקיבלו בעלי הדירות. לכן, החלטת הועדה שניתנה לאחרונה היא בהחלט הישג צעד חיובי משמעותי בהקשר הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה