נדל"ן ותשתיות

משרד האנרגיה מפרסם קול קורא ליזמים בתחום האנרגיה הירוקה

משרד האנרגיה מפרסם לאחרונה מספר קולות קוראים בתחום היזמות וייצור האנרגיה הירוקה על מנת לקדם פרויקטים במרכז ובאזורי ביקוש
מערכת ice | 
חברת אנרגיה ישראלית (צילום shutterstock)
בשבועות האחרונים המשרד להגנת הסביבה פרסם החלטות רבות הקשורות לשיפור איכות הסביבה והאטת ההתחממות הגלובלית ולאחרונה הצטרף אליו משרד האנרגיה עם קולות קוראים חדשים שמטרתם לקדם את ישראל בתחום ייצור אנרגיה ירוקה.
הקולות הקוראים שפורסמו מקדמים בעיקר הקמת עמדות טעינה מהירות לרכבים חשמליים, השקעות בפרויקטים להפחתת גזי חממה, התייעלות אנרגטית וצמצום תופעת אי החום העירוני, לצד מתן פרמיה אזורית למתקני יצור חשמל באזורי ביקוש וגוש דן. כל מענק שכזה עומד על סכומים שונים, כאשר הגבוהה בהם (עבור עמדות ההטענה) הוא בסך 20 מיליון שקל והנמוך ביותר (עבור ההשקעות בפרויקטים) הוא בסך 3.5 מיליון שקל. 
 
על פי משרד האנרגיה, מטרת הפרסומים הללו הוא הכוונה ישירה לעולם היזמות בתחום הדו שימוש. יחד עם זאת, זה כמובן משאיר את הקולות הקוראים דיי כלליים במטרתם ובאופן ההוצאה לפועל של פרויקטים מטעמם של יזמים שיוכלו לזכות בהם. יתרה מכך, ישנן ביקורות על הקולות הקוראים ובעיקר על הסכום שנקבע בהם.
מנכ"ל גולן סולאר, בעז פרסלר אמר על הפרסומים: "מברכים על המהלך אך לצערנו התקציב המוצע לפריסה הזו נמוך מכדי לתת מענה לצורך האמתי למעבר לתחבורה חשמלית, מה גם שאנו צופים קשיים טכניים מול חברת החשמל לקבלת אישורי חיבור לעמדות הטעינה וגם פה לדעתנו דרושים פתרונות יצירתיים כדי שניתן יהיה להסיר את החסמים הטכניים-ביורוקרטים".
יצחק בורבא, יו"ר התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות אמר: ״בהמשך לשיתוף פעולה פורה בין איגוד התאגידים העירוניים, חברת יפה נוף ומשרד האנרגיה, נפתחו הקולות הקוראים שפרסם המשרד גם לחברות כלכליות ותאגידים עירוניים. התאגידים העירוניים ימשיכו להיות זרוע ביצוע מהותית בקידום פרויקטי אנרגיה מתחדשת לצורך עמידה ביעדי הממשלה ל 2030. נדאג להמשיך ולקדם שיתופי פעולה נוספים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה