נדל"ן ותשתיות

החורף כבר כאן: הנחיות בטיחות לחורף באתרי הבנייה

כ-223 דיווחים הגיעו למוקד-"קו החיים" בשנת 2022 על הפרות בטיחות באתרי הבנייה שנוצרו כתוצאה ממזג האוויר הסוער

מערכת ice | 
תאונה באתר בנייה
החורף החל השבוע רשמית עם גשמים סוערים והסיכונים הבטיחותיים באתרי הבנייה יכולים להיות קטלניים. המוסד לבטיחות ולגיהות שם לעצמו כמטרה לקדם את תרבות הבטיחות בעבודה באתרי הבנייה בישראל גם בעונת החורף הקרובה. המנופים (עגורנים) הם הגורם המרכזי והמשמעותי ביותר בתפעול אתר הבנייה, אך גם אחד המסוכנים, כתוצאה מקריסה או מנפילת עצמים כמו חומרים/ציוד ממרום גובהם.
כיצד יש להכין את אתרי הבנייה בחורף יש לוודא שאין ציוד בקומות גבוהות אשר יכול לעוף ברוח וליפול מטה על העובדים או עוברי אורח ברחוב בזמן רוחות חזקות; יש לסמן בורות אשר עלולים להיות מוצפים ולהוות מכשול; יש לסדר מצעים וריבוד מצעים בדרכי הגישה ובמקומות הצבת הכלים, במעברים ובשטחי פריקה ואחסנת ציוד; מומלץ לוודא שימוש בנעלי בטיחות עם סוליה נגד החלקה; יש לבדוק את איטום הגגות ולנקות אותם מחפצים המונחים עליהם, יש לנקות את המרזבים ולוודא שהמים זורמים בקלות; יש להקפיד על מעקב שוטף של אמצעי גידור ושילוט כולל סימון סכנת נפילה, יש לחפור תעלות ניקוז סביב כל האתר בכדי למנוע הצפות.
 
בכדי למנוע התחשמלות, יש לוודא שאין על הרצפה בקרבת מים כבלי חשמל, שארונות החשמל מוגנים מפני הגשם, שלא נשארים ללא השגחה תנורי חשמל וכלי עבודה הפולטים חום; יש לוודא כי באתר הבנייה קיים גנרטור ותאורת חירום תקינים למקרה של תקלות חשמל; בטרם התחלת עבודה בגובה יש לבצע הערכת סיכונים בהתאם לחוזק הרוחות ולהימנע מעבודה על גגות שבירים תלולים או חלקלקים או טיפוס על סולמות וככלל עבודה בגובה תופסק כאשר יורד גשם או נושבות רוחות חזקות; בכדי להימנע ממקרי התחשמלות במקרה של סופת ברקים, יש להגן על המתקנים בקולטי ברקים ולהימנע מהפעלתם בימים גשומים וסוערים. בנוסף יש לוודא שחיבורי ההארקה נגד ברקים תקינים.
כיצד ניתן לשמור על בטיחות העגרונים אין להפעיל עגורן צריח או להרכיב, או לפרק עגורן צריח בתנאי רוח חזקה; יש לנקות במשנה זהירות בעת טיפוס או ירידה בסולם כאשר שלבי הסולם רטובים; על מפעיל העגורן לבצע בדיקה יומית לבדיקת תקינותם של הבלמים השונים, גובלי העומס (על ידי שימוש במשקולת מבחן), התקני אזעקה למניעת עומס יתר והמתגים הגובלים. נוסף על כך, תבוצע בדיקה שבועית, הכוללת בדיקה ויזואלית של כל כבל המשמש בעגורן; עבודות הנפה לא יבוצעו כאשר הרוחות חזקות ועלולות לסכן את יציבות המטען; יש לעגן היטב כל חפץ או מתקן שהרוח עלולה להזיז או להעיף ובאחריות מנהל העבודה לבצע הערכת סיכונים כאשר יש התראות למזג אוויר סוער. בשום מצב אין להמשיך לעבוד עם העגורן ו”להילחם” ברוח; יש לוודא כי אין היקוות מים סביב יסודות העגורן, העשויים לגרום לאי-יציבותו; אם לדעת מפעיל העגורן המשך הפעלת העגורן במזג אוויר סוער מסכנת את יציבותו, עליו להפסיק את העבודה ולבצע שחרור לילה בהתאם להוראות היצרן ולסוג העגורן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה