נדל"ן ותשתיות

באר שבע תגדל באלפי תושבים: פרויקט נדל"ן ענק בדרך

אושרה להפקדה תכנית להתחדשות עירונית של מתחם וינגייט בשכונה ג' בבאר שבע: התוכנית כוללת כ-800 יחידות דיור, כ-5,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-3,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כיכר עירונית חדשה וכ-3 דונם של שטחים פתוחים
מערכת ice | 
פינוי בינוי בבאר שבע (צילום אורון נדלן)
תכנית להתחדשות עירונית של מתחם וינגייט בשכונה ג' בבאר שבע, ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית באר שבע והמינהלת העירונית, אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום היום (שני). התוכנית על שטח כולל של כ-32 דונם, והיא ממוקמת בלב שכונה ג' במתחם הרחובות- וינגיט, השלום וגוש עציון.
התוכנית שבמסגרת פינוי-בינוי, כוללת 799 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 7-9 קומות ובשלושה מגדלים בני 17 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור 160 יהיו דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-5,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-3,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כיכר עירונית חדשה וכ-3 דונם של שטחים פתוחים. כיום  בתחום התוכנית 175 יחידות דיור ב-4 מבני רכבת 3-4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
 
כמו כן, התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי וכוללת עדיפות להולכי הרגל ולתנועה ממותנת, תוך חיבור לרשת שבילי ההליכה השכונתית. התוכנית מקודמת בהתאם למסמך המדיניות לשכונה ג' שקידמה הרשות להתחדשות עירונית בשיתוף עיריית באר שבע, ואושר בשנה שעברה. המסמך הגדיר את המתחם כמתחם המיועד להתחדשות עירונית בעצימות גבוהה ומעורבת שימושים הכוללת מגורים, מסחר ומבנים ומוסדות ציבור, תוך הפיכת רחוב וינגייט לרחוב עירוני פעיל עם חזיתות מסחריות.
מנהל אגף בכיר תכנון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: "התכנית שאושרה היום, היא צעד חשוב במימוש המדיניות להתחדשות שכונה. הרשות להתחדשות פועלת בשיתוף עם הרשויות המקומיות ליצירת ראייה רחבה על מבנה השכונה העתידי, במקביל לתכנון מפורט וסיוע במימוש של מתחמים משמעותיים. התכנית שאושרה להפקדה מייצרת סביבה עירונית איכותית, מרחב עבור הולכי רגל ותושבים בני כל הגילאים ועירוב מוצלח בין מגורים, מסחר ומבני ציבור."
מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "שכונה ג' היא בעלת הנגישות הטובה ביותר בבאר שבע עם קרבה לשתי תחנות הרכבת ולמרכז העיר ולכן היא פוטנציאל נהדר להתחדשות עירונית".
ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': "התקדמנו היום בצעד חשוב לחידוש שכונת ג' הותיקה, בלב רובע החדשנות של באר שבע. התוכנית להתחדשות מתחם וינגייט משתלבת בחזון העירייה כפי שבא לידי ביטוי בתוכניות המתאר והמדיניות וכן בהסכם הגג המחודש, המדגישים את הצורך בחידוש השכונות הותיקות בעיר לצד פיתוח השכונות החדשות. התוכנית המלווה באופן צמוד על ידי המנהלת להתחדשות עירונית במסלול רשויות , תייצר מרכז שכונתי תוסס ואטרקטיבי בלב שכונה ג', תמשוך אוכלוסיות צעירות וחדשות ותאפשר היצע מגוון של אפשרויות מגורים, מסחר ומוסדות ציבור לטובת כלל האזור. את אלה נקדם באמצעות תוכניות של עירוב שימושים, שייצרו סביבת חיים עירונית אטרקטיבית ומרחב ציבורי איכותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה