נדל"ן ותשתיות

האזהרה החמורה של רציו: "משאירים את הגז באדמה, זו איוולת"

מנכ"ל רציו אנרגיות, יגאל לנדאו, התייחס בוועידה הבינלאומית ה-20 לאנרגיה ועסקים לסגירה הזמנית של מאגר הגז תמר. "חשוב לעודד חיפוש של מאגרים נוספים", אמר, והתייחס גם לסביבה הרגולטורית הנדרש להמשך פיתוח השוק. "הרחבה של לוויתן להפקה של 21 BCM פירושה גז נוסף ותחרות גדולה יותר בשוק המקומי"
מערכת ice | 
יגאל לנדאו מנכ"ל רציו אנרגיות (צילום רמי זרנגר, אלבטרוס)
מנכ"ל חברת האנרגיה רציו אנרגיות, יגאל לנדאו התארח הבוקר (שני) בוועידה הבינלאומית ה-20 לאנרגיה ועסקים ואמר בין היתר: "במשך חודשי המלחמה, לוויתן המשיך להפיק באופן יציב לשוק המקומי, ברקע הסגירה הזמנית של תמר, לצד מענה לשווקי היצוא".
"לצד זאת, חשוב לעודד חיפוש של מאגרים נוספים", הוסיף לנדאו. "מכרזי הרישיונות החדשים משכו ענקיות אנרגיה עולמיות לישראל ועלינו לשמור אותן בתעשייה הישראלית. למקבלי ההחלטות החובה ליצור סביבה רגולטורית שתבטיח תמיכה וודאות, וכך לאפשר את ההשקעה הנדרשת להרחבת לוויתן, שמשמעותית גם להגדלת ההיצע לשוק המקומי, ולקידוחי אקספלורציה חדשים".  
 
"מדברים על יצוא מול השוק המקומי ועל רמות מחיר אבל הרחבה של לוויתן להפקה של 21 BCM פירושה גז נוסף ותחרות גדולה יותר בשוק המקומי. לבלום יצוא, להשאיר את הגז באדמה ואת הכסף, שיותר ממחצית ממנו הולך לקופת המדינה, בקרקעית הים, רק בשל החשש שבעוד 50 שנים לא יישאר למדינת ישראל גז טבעי, זו איוולת שגם עלולה להבריח מפה את השחקנים החדשים ולמנוע גילוי מאגרים נוספים".
הוועידה הבינלאומית ה-20 לאנרגיה ועסקים התקיימה היום ותמשיך מחר בכפר המכבייה ברמת גן. במהלך הוועידה נערכים דיונים עם בכירי המשק בלקחי המלחמה למשקי האנרגיה והסביבה והערכות משק המים, הגז והחשמל לתקופה הנוכחית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה