מדדים ומחקרים
הלהיט החדש של הסופרמרקטים: מה הזניק את מכירות הקוטג' ב-50%?
ג'סי מריל, הוא יזם שהחליט ב-2015 להקים את חברת Good Culture במטרה לשנות את תדמיתה של גבינת הקוטג'. מריל, שכיהן בעבר כמנהל השיווק של Honest Tea, זיהה הזדמנות בשוק שהיה שרוי בקיפאון והחליט להפוך את המוצר המסורתי למזון אופנתי ומושך. ב-2024 נרשמה צמיחה של 17% בביקוש למוצר

מהפך מפתיע מתחולל בשוק המזון האמריקאי: גבינת הקוטג', שנתפסה במשך שנים כמוצר משעמם המיועד בעיקר לדיאטות, הפכה לכוכבת קולינרית חדשה על פי וול סטריט ג'ורנל. נתוני חברת המחקר Circana מצביעים על עלייה דרמטית של יותר מ-50% במכירות בחמש השנים האחרונות, כשרק ב-2024 נרשמה צמיחה של 17% בביקוש למוצר.
מאחורי המהפכה הזו עומד ג'סי מריל, יזם שהחליט ב-2015 להקים את חברת Good Culture במטרה לשנות את תדמיתה של גבינת הקוטג'. מריל, שכיהן בעבר כמנהל השיווק של Honest Tea, זיהה הזדמנות בשוק שהיה שרוי בקיפאון והחליט להפוך את המוצר המסורתי למזון אופנתי ומושך.
המוטיבציה של מריל נבעה גם מניסיון אישי: לאחר שאובחן עם קוליטיס כיבית, הוא גילה שתזונה המבוססת על ירקות ופירות מבושלים, חלבון מהחי ומוצרי חלב מתורבתים שיפרה משמעותית את מצבו. החזון שלו היה ליצור גרסה משודרגת של גבינת קוטג' - קרמית יותר, נקייה מחומרים משמרים מלאכותיים, ארוזה בצורה מודרנית ובעלת טעם משופר.
הצלחת המיזם לא הייתה מיידית. החברה גייסה 85 מיליון דולר, מתוכם 64 מיליון דולר ב-2022, כדי להגשים את החזון. אבל ההשקעה השתלמה: כיום, גבינת הקוטג' הפכה למרכיב פופולרי במגוון רחב של מתכונים - משייקים ועד גלידות, מארוחות בוקר ועד קינוחים, והיא זוכה לחשיפה נרחבת ברשתות החברתיות, במיוחד ב-TikTok.
עוד ב-
העלייה בפופולריות של גבינת הקוטג' משקפת מגמה רחבה יותר בחברה האמריקאית: חיפוש אחר מקורות חלבון איכותיים ומזון בריא. בניגוד לעבר, כשהמוצר נתפס כאופציה דיאטטית משעממת, כיום הצרכנים מחפשים אותו באופן אקטיבי כחלק מאורח חיים בריא. זהו מהפך תדמיתי מרשים למוצר שבשנות ה-70 היה פופולרי יותר מיוגורט, איבד את מעמדו בשנות ה-80 וה-90, וכעת חווה תחייה מחודשת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.קוטג'זולי 01/2025/14הגב לתגובה זו0 0מירקם הקוט'ג הישראלימיזמן איבד את המירקם נוזלי.וטפל.היפסקתי לקנות. ומיסתבר שהוא לא חסר על שולחני. יקר, נוזלי,ולא טעים. חבל מוצר שהיה בעניי שווה.סגור
-
10.דברי חלבאורחת 01/2025/13הגב לתגובה זו0 0הרוטב החמאה מחירים פשוט לא נורמלי אז לא לקנות המרגרינה והמחמאה זה לא אותו פריט שהיה לנו פה בישראל המוצרים האלה נעשים באיזה מקום אחר בעולם והם לא אותו דבר ולא אותו הטעם לא לקנות אני רואה אז תחילת החודש הסופרים כמעט ריקים אנשים פשוט לא קונים זה נראה כמו חרם של הציבור למרות שזה לא נאמר במפורש הספקים צריכים להבין זאת אחרת הכל יצנחסגור
-
9.הקוטג' האמריקאי אכן חסר טעם...כמו ארה"ב. (ל"ת)ק. פריש 01/2025/13הגב לתגובה זו2 0סגור
-
8.פשעאפי 01/2025/13הגב לתגובה זו0 1גנבים עלות יצור קוטג אחת אולי שקל אולי בספק רבסגור
-
7.תשנו כמה שתרצו אם המחיר לא ירד לא נקנה (ל"ת)שני 01/2025/13הגב לתגובה זו2 1סגור
- טען עוד
-
6.נו באמת!!!!אנצי!!!! 01/2025/13הגב לתגובה זו3 0קוטג' זה אוכל למעמד הנמוך.צריך לשפר יותר את הטעם,כי אם אני צריך לשים הרבה מלח,אז הבריאות והטעם לא שווים!!!!סגור
-
5.קקוטג" של 5% טרה אכי טעים (ל"ת)יעקב 01/2025/13הגב לתגובה זו4 2סגור
-
4.קוטג'שי ישי 01/2025/13הגב לתגובה זו4 2גבינת קוטג'9% של תנובה הטובה והטעימה ביותר בעולם. ועוד יותר טעימה אחרי תאריך הפג תוקף.סגור
-
גבינת קוטג' תנובה 12%, הטעימה ביותר! (ל"ת)יוספוס 01/2025/13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
השומן הופך גבינות לטעימות יותר... (ל"ת)ק. פריש 01/2025/13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.כי גבינות אחרות מאוד יקרותא 01/2025/13הגב לתגובה זו3 1קוטג' אחת הגבינות הטעימות שעולה פחות מ10 שקליםסגור
-
2.נו? כתבי פח אשפה לא חשבתם לכתוב את ההמשך?! (ל"ת)ענת 01/2025/12הגב לתגובה זו2 1סגור
-
1.יופי ומה...נו באמת 01/2025/12הגב לתגובה זו8 0אפשר להראות איך המוצר נראה..אחרי השדרוג....ומהו מחירו..ובאיזה כמות..די מטומטמת לדבר על משהו..בלי להראות אותו....סגור