מדדים ומחקרים

דו"ח מדאיג: זינוק במספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים בחופש הגדול

דו"ח חדש חושף נתונים מדאיגים מהם עולה כי חלה עלייה משמעותית במספר הילדים שנפצעים בתאונות דרכים במהלך החופש הגדול; זאת העיר שמובילה במספר הפציעות
מערכת ice | 
מעבר חציה (צילום אור ירוק)
דו"ח חדש של עמותת אור ירוק חושף תמונת מצב מדאיגה לקראת החופש הגדול. 21 ילדים ובני נוער, בני 0 עד 19 נהרגו בתאונות דרכים במהלך חודשי הקיץ של שנת 2024. הנתון מהווה עלייה של שלושה הרוגים לעומת הקיץ הקודם. מדובר במספר הגבוה מהממוצע בעשור האחרון, העומד על 18 הרוגים בחודשי יוני, יולי ואוגוסט.
הנתונים, שמבוססים על הלמ"ס, מראים כי החופש הגדול הוא התקופה המסוכנת ביותר בשנה לילדים ובני נוער בכבישים. באור ירוק מדגישים כי ילדים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד וכאשר הם מחוץ למסגרות לימודיות במשך שעות רבות ביום, החשיפה שלהם לסכנות גדלה משמעותית.
על פי אותם הנתונים, 148 ילדים ובני נוער נפצעו קשה בתאונות דרכים בקיץ האחרון, דבר שמהווה זינוק של 12% לעומת קיץ 2023. מדובר בשיא של עשור בפציעות קשות בקבוצת גיל זו בעונת הקיץ. בסך הכול נפגעו בקיץ 2024 לא פחות מ-776 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, ממוצע של 14 ילדים ביום. 68% מההרוגים היו נוסעי רכב פרטי או הולכי רגל. יום חמישי הוא היום המסוכן ביותר, והחברה הערבית סובלת משיעור תמותה כפול לעומת חלקה היחסי באוכלוסייה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, התריע: "סיום שנת הלימודים חושף את הילדים שלנו לסכנה שבכביש מאחר ואין להם מסגרת מגוננת לשעות רבות במהלך היום. לכן, רבים מהם מבלים הרבה מחוץ לבית, בגנים הציבוריים, ברחובות, לעתים תוך כדי שעמום גדול. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרתום את הרשויות המקומיות וביחד לפעול על מנת להגביר את הבטיחות של הילדים שלנו בחופש הגדול".
הדו"ח מצביע על כך ש-56% מהנפגעים בקיץ 2024 היו בכבישים עירוניים. העיר חיפה מדורגת ראשונה עם 41 ילדים ובני נוער שנפגעו, מהם אחד נהרג וארבעה נפצעו קשה. אחריה מדורגות ירושלים (39 נפגעים), אשדוד (23), פתח תקווה (20), תל אביב-יפו (18), אשקלון וחדרה (17 כל אחת), באר שבע ורחובות (15 כל אחת), ונתניה (14).
בעמותת אור ירוק קוראים לפעולה מיידית בשלושה מישורים: אכיפה מוגברת בשעות הצהריים ואחר הצהריים, בדגש על אזורים עם נוכחות גבוהה של ילדים. שיפור תשתיות, ריסון מהירות ל-30 קמ"ש והתקנת פסי האטה ומעברי חציה מוגבהים ליד מוקדים רגישים. הסברה וחינוך, תוכניות בטיחות בדרכים בבתי ספר ובקייטנות, והעלאת מודעות לסכנות החופש הגדול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה