מדדים ומחקרים

המשקיעים חושפים: כך מנצלים את הירידות בשוק כדי לקנות

סקר חדש מגלה: 12% מהמשקיעים הפרטיים אמרו שכותרות חדשותיות משפיעות באופן משמעותי על החלטות ההשקעה, 40% אמרו שהחדשות משפיעות במידה מסוימת, 25% טענו שכותרות לא משפיעות באופן משמעותי ו-13% אמרו שהכותרות כלל לא משפיעות על החלטות ההשקעה שלהם
מערכת ice | 
צילום אילוסטרציה AI
הדו"ח הרבעוני Retail Investor Beat של פלטפורמת המסחר וההשקעות eToro מגלה כי 66% מהמשקיעים הפרטיים קונים כשהשוק בירידה. מתוכם - 6% קונים בכל ירידה, 22% כשהשוק יורד ב-5%-10%, 25% כשהוא יורד ב-11%-20%, ו-13% רק כאשר הוא צונח ביותר מ-20%.
רק 12% מהמשקיעים הפרטיים אמרו שכותרות חדשותיות משפיעות באופן משמעותי על החלטות ההשקעה שלהם; 40% אמרו שהחדשות משפיעות במידה מסוימת על הבחירות שלהם; 25% טענו שכותרות לא משפיעות באופן משמעותי ו-13% אמרו שהכותרות כלל לא משפיעות על החלטות ההשקעה שלהם.

בתקופות של תנודתיות בשוק, משקיעים פרטיים מבחינים בשינויים בתדירות השיחות על השקעות בקרב החברים והמשפחה שלהם. בסך הכול, 29% מהנשאלים הבחינו בעלייה בשיחות הללו, אך התופעה בולטת במיוחד בקרב דור Z ודור המילניום, ש-35% מהם ציינו עלייה בשיחות, לעומת שיעור נמוך יותר בקרב דור X ובייבי בומרס. 
לאלה אקונר (Lale Akoner), אנליסטית השווקים הגלובליים של eToro: "הנתונים מראים ששני שלישים מהמשקיעים פועלים דווקא כשהשוק בירידה, ורבים מהם ממתינים לתיקונים משמעותיים לפני שהם נכנסים. זהו סימן ללקיחת סיכון מחושבת ולא לאופטימיות עיוורת. מהלכים חכמים אלו ממשיכים לאתגר את התפיסה המיושנת שמשקיעים פרטיים הם 'כסף טיפש', ומדגישים את התחכום ההולך וגדל שלהם בשווקים הפיננסיים". הדו"ח מבוסס על סקר בקרב 10,000 משקיעים קמעונאיים ב-12 מדינות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה