מדדים ומחקרים

חצי חינם מדהימה את רמי לוי: זה מה שחושבים הלקוחות

בדירוג הנאמנות של 2025, המובילה היא חצי חינם - לא בגלל המחיר, אלא בזכות הניקיון, הסדר, תחושת הביטחון והחוויה הנעימה. ולאן הגיעו המתחרות בדירוג?
מערכת ice |  1
רשתות המזון (צילום יחצ, גבע טלמור, אסף לב, באדיבות רמי לוי, יונתן בלום, shutterstock)
סקר חדש שפורסם היום (רביעי) במעריב חושף פער מפתיע בין התפיסה הציבורית לבין התמונה המורכבת של שוק הקמעונאות המקומי. מחקר שכלל אלף משתתפים בדק לא את רשימות המחירים המדויקות אלא את התודעה הצרכנית עצמה - מה נחשב "זול" בראש הקונה, מעבר למה שכתוב על התג.
כאמור ממצאי המדד לשנת 2025 מצביעים על כך שרמי לוי ממשיכה לשלוט בתדמית הזול הישראלי ברווח משמעותי, כשאושר עד מאחוריה במדרג השני. שאר השחקנים בשוק מתפרשים על סקאלה רחבה: ויקטורי ומחסני השוק נחשבות לביניים, קרפור ושופרסל מקושרות למחיר הוגן אך לא נמוך במיוחד, ובראש פירמידת המחיר הנתפס עומדות חצי חינם, יוחננוף וטיב טעם.

הפרדוקס המרכזי של השנה מתגלה דווקא במרחק בין תפיסת הזול לבין הנאמנות. מסתבר שהצרכן אינו מפתח מחויבות עמוקה כלפי הרשת הזולה בעיניו. ההבדל בין "רשת שמציעה מחיר נמוך" לבין "רשת שאני חוזר אליה שוב ושוב" מתברר כמשמעותי ביותר. חוויית הקנייה - הסביבה, השירות, התחושה הכללית - מנבאת נאמנות הרבה יותר טוב מאשר התפיסה של מחירים נמוכים. למעשה, הצרכן רוכש בזול אך נשאר נאמן למקום שבו נוח לו. בדירוג הנאמנות של 2025, המובילה היא חצי חינם - לא בגלל המחיר, אלא בזכות הניקיון, הסדר, תחושת הביטחון והחוויה הנעימה.
הלקוחות מתארים אותה כמקום שנעים להיות בו, לא רק לעשות בו עסקאות. אחריה יוחננוף, עם אווירה משפחתית וטריות גבוהה, ובמקום השלישי שופרסל, למרות שרבים מציינים שהמחירים שם גבוהים. קרפור במקום הרביעי, עם תדמית של חדשנות וניקיון אך ללא נאמנות עמוקה כמו הוותיקות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דירוג
    דר דוד 12/2025/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבחינת סדר נקיון ושירות לקוחות חצי חינם ראשונה בפער אחריה טיב טעם אחריה שופרסל ואחרונה רמי לוי שהיא מלוכלכת ובפריטים מסוימים יקרה יותר
    סגור