מדדים ומחקרים

גם תל אביב ברשימה: 10 הערים היקרות בעולם בעידן הקורונה

הבירה הכלכלית של ישראל תופסת את המקום החמישי ברשימה לצד העיר אוסקה שביפן. סינגפור מאבדת את המקום הראשון לטובת פריז, הונג קונג וציריך. כך הרגלי הצריכה שינו את מפת יוקר המחיה בעולם 
שרון טל |  1
תל אביב (צילום unsplash)
לעבור לעיר הגדולה הוא חלום עבור רבים, שם אפשר לפתוח בחיים חדשים, למצוא עבודה טובה, ובעיקר להיות במטרופולין מול העולם פתוח בפניך. אך העלויות לכך הן גדולות מאוד, במיוחד אם בוחרים, בהונג קונג, פריז, ציריך או תל אביב, שמתברגת לרשימת 10 הערים היקרות בעולם, גם בעידן הקורונה.
מדו"ח שפרסם "אקונומיסט" עולה כי תנודות המטבע במשבר הקורונה והירידה בשער הדולר הובילו לירידה ביוקר המחיה בערים שונות באפריקה, אמריקה ומזרח אירופה, לעומת במערב אירופה, שם התחזק היורו ביחס לדולר, ונרשם זינוק ביוקר המחיה. עוד עולה מהדו"ח כי ההתייקרות בערי העולם נובעת מעליית מחירים של מוצרי אלקטרוניקה, לעומת ירידה במחירי הביגוד, וזאת כתוצאה משינוי בהרגלי הצריכה של אוכלוסיות בעולם.
כתוצאה ממשבר הקורונה, מפת הערים היקרות בעולם השתנתה, כשסינגפור ירדה מהמקום הראשון למקום הרביעי, לצד העיר אוסקה ביפן שירדה למקום החמישי יחד עם תל אביב.
דירוג האקונומיסט מתבסס על השוואה בין 138 שירותים ומוצרי צריכה ב-130 ערים בעולם. מהדירוג עולה כי במקום הראשון בין הערים היקרות בעולם עם ציון 103 מדורגות 3 ערים: פריז, הונג קונג וציריך. במקום הרביעי מדורגת סינגפור עם ציון 102. במקום החמישי תל אביב ואוסקה (יפן) עם ציון 101. ניו יורק במקום השביעי עם ציון 100 לצד ג'נבה. לוס אנג'לס וקופנהגן חותמות את העשיריה עם ציון 96.
דמשק בסוריה היא העיר עם יוקר המחיה הנמוך ביותר, אחריה טשקנט של אוזבקיסטן, לוסקה בזמביה, קראקס (ונצואלה) ואלמטי, בקזחסטן. את העשירייה התחתונה חותמות קראצ'י (פקיסטן), בואנוס איירס (ארגנטינה), אלג'יר (אלג'יריה) ובנגלור וצ'נאי בהודו. העיר שרשמה את הזינוק הגדול ביותר יוקר המחייה היא טהרן, שספגה סנקציות מארה"ב, מה שהוביל אותה ממקום 106 בדירוג למקום 79.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עולים לדמשק! (ל"ת)
    ניצול מילקי 11/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור