מדדים ומחקרים

חמישה דברים שלא ידעתם על לארי פייג'

לארי פייג' מנכ"ל ומייסד גוגל וגם שימש בעבר כמנכ"ל חברת ההחזקות שלה, אלפאבית. הנה לכם חמישה דברים שלא ידעתם על מנכ"ל גוגל, או אולי כאלה שדווקא יכולתם למצוא עליו בגוגל. אז מי אתה בעצם לארי פייג'?

בן רז | 
לארי פייג (צילום facebook)
לורנס "לארי" פייג' נולד ב-26 במרץ 1973 הוא מדען מחשב ויזם יהודי אמריקאי. פייג' ייסד יחד עם סרגיי ברין את חברת גוגל ושימש כמנכ"ל חברת ההחזקות שלה, אלפאבית עד להחלפתו בידי סונדאר פיצ'אי ב-4 בדצמבר 2019. פייג' הוא בוגר "תיכון מזרח לאנסינג". סיים בהצטיינות את לימודי התואר הראשון בהנדסת מחשבים באוניברסיטת מישיגן. עבר לאוניברסיטת סטנפורד וסיים לימודי תואר שני.
בשנת 1995, פייג' הכיר את בריין (שותפו למסע) במפגש הכוונה למועמדי דוקטורט במחשבים. פייג' שכבר היה שנתיים בתוכנית המדוברת, נבחר להציג לסטודנטים וביניהם ברין את הקמפוס ובהמשך השניים התיידדו. באותו זמן פייג' הגה את רעיון ה-BackRub, זחלן אשר יעבור בין מיליוני מסמכים ברשת המקושרים ביניהם. מורכבותו וממדיו של הרעיון משכו את ברין לעבוד עם פייג'; לדבריו, "דיברתי עם הרבה קבוצות מחקר בקמפוס, וזה היה הפרויקט המעניין ביותר, גם מפני שהוא מנסה להתמודד עם גודלה של הרשת, שמסמלת את ידע האנושות, וגם מפני שחיבבתי את לארי".
כדי להפוך את הלינקים שזחלן ה-BackRub סיפק למדדים של חשיבות דפי אינטרנט, פיתחו ברין ופייג' את אלגוריתם הפייג' ראנק, במטרה לבנות מנוע חיפוש טוב יותר מכל מנוע אחר שהיה קיים בתקופתם. הוא התבסס על טכנולוגיה שניתחה את הרלוונטיות של הקישורים ההפוכים שמחברים דף אינטרנט למשנהו. באוגוסט 1996 הגרסה הראשונה של גוגל הייתה זמינה, אז רק ברשת האתרים של אוניברסיטת סטנפורד.
ב-1998, ברין ופייג' הקימו את חברת גוגל. פייג' שימש בתור נשיא-משנה של גוגל, ביחד עם ברין, עד 2001, אז הם שכרו את אריק שמידט בתור יושב ראש ומנכ"ל גוגל. השלושה ניהלו את גוגל כטריומווירט, עד ל-4 באפריל 2011, בו החליף פייג' את שמידט בתפקיד המנכ"ל, ושמידט מונה ליו"ר בפועל.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה