מדדים ומחקרים

כמה שווה המיליארדר שעקף את בזוס במירוץ לחלל?

כמה שווה האיש שחברת החלל שלו הקדימה את בזוס ומאסק וקיבל אישור רשמי לשיגור טיסות מאוישות בחלל?
מערכת ice |  2
סיר ריצ'רד ברנסון, מייסד קבוצת וירג'ין (צילום Jarle Naustvik / flickr)
איש העסקים הבריטי, סר ריצ'רד ברנסון שנודע בעולם בין היתר כאיש תמהוני ונועז, קיבל לאחרונה אישור רשמי לשיגור טיסות מאוישות לחלל ועקף עשירים ממנו כמו אילון מאסק וג'ף בזוס שגם הם משקיעים זמן וכסף רב בעניין. נשאלת השאלה כמה הוא שווה?
על פי הידוע שוויו הנקי של של סר ברנסון עומד על 6 מיליארד דולר. את הונו עשה איש התקשורת בין היתר כמנכ"ל קבוצת וירג'ין הכוללת את Virgin Megastores, Virgin Airways, Virgin Mobile ו- Virgin Galactic. 
ברנסון שיהיה בן 71 החודש פתח במהלך שנות ה70 את חנות התקליטים הראשונה שלו בלונדון ולאחר שהרוויח ממנה מספיק כסף השיק את חברת התקליטים Virgin Records. החברה גדלה עם השנים ולאחר שהחתימה אמנים בינלאומיים כמו הרולינג סטונס ופיטר גבריאל ופאולה עבדול הפכה חברת התקליטים לחברה העצמאית הגדולה בעולם בתחום וב-1980 היא הפכה לבינלאומית.
בקיץ 1984, השיק ברנסון את חברת התעופה הטרנס-אטלנטית שלו, Virgin Atlantic Airways. ולארח מכן השיק את Virgin Expres. בתחילת שנות ה2000 הוא התמזג עם ספקית התקשורת בבריטניה NTL והקים את Virgin Media. הוא גם הקים בהמשך את  חברת הרכבות Virgin Trains.
בספטמבר 2004 הודיע ​​ברנסון על הקמת חברת Virgin Galactic, חברת חקר החלל, במטרה לקחת נוסעים בטיסות מסחריות לחלל. באותה התקופה הוא גם השיק גם את Virgin Fuels בתגובה להתחממות כדור הארץ ולעליית עלויות הדלק במטרה לחקור דלקים חלופיים. בסך הכל קבוצת וירג'ין שולטת ביותר מ -400 חברות. על היזמות שלו ברנסון הוסדר לאביר בשנת 2000 מכונה סר ריצ'רד ברנסון. בהתאם לזאת הוא נבחר לאחד ממאה הבריטים הגדולים בסקר BBC בשנת 2002. 
ברנסון רכש את אי נקר בן 74 דונם באיי הבתולה הבריטיים בשנת 1976 תמורת 180,000 דולר, שבאותה התקופה לא היה מיושב. הוא הבטיח לבנות אתר נופש תוך חמש שנים או שהבעלות על האי תחזור למדינה ועמד במטרה. כיום האי שווה קצת יותר מ200 מיליון דולר, כשמי ששוכר אותו ליום יכול לקבל זאת בתמורה לכ-65,000 דולר. בשנת 2017, ביתו של ברקרסון באי נפגע על ידי ההוריקן 'אירמה' ונותר בלתי מיושב. זו הייתה הפעם השנייה שהבית של בית נקר נפגע קשות. בשנת 2011, הבית הוכה על ידי ברק במהלך ההוריקן איירין ועלה באש.
בנוסף, ברנסון מחזיק גם באחוזת הנופש בלודג 'בוורבייה שבאלפים השוויצרים. הבקתה בת 9 חדרי השינה נחשבת לבית המפואר ביותר באלפים. ורבים מכוכבי הוליווד כמו ליאונרדו דיקפריו או כוכב הכדורגל דייויד בקהאם ומשפחתו מרבים להתארח בה. בשנת 2015 רכש ברנסון בפעם השנייה אחוזה במיורקה שבספרד תמורת כ-14.3 מיליון דולר תוך שהוא שואף להפוך את האחוזה לאתר הנופש האקולוגי הטוב ביותר באירופה.
ברנסון נחשבל נדבן גדול ונחשב  כ"פטרון הארגון" של "גדודי ההצלה הבינלאומיים" - International Rescue Corps, ארגון התנדבותי למשימות חילוץ והצלה. בקבוצת וירג'ין עצמה נכלל ארגון צדקה בשם "וירג'ין יונייט", אשר נוסד ב-2004, כצאצא של ארגון בשם The Healthcare Foundation, שנוסד ב-1987 במטרה להילחם באיידס. כעת אושר לחברה שלו Virgin Galactic להיות הראשונה שתוציא טיסות פרטיות לחלל כש-600 נוסעים כבר רכשו את הכרטיסים בעלות של 250,000 דולר לכרטיס.
ברנסון נשוי בשנית ואב לבן ולבת מאשתו הנוכחית. הוא הופיע מספר פעמים בתפקידים קטנים בסרטים ובסדרות טלוויזיה, למשל כמוכר כובעים בדוכן רחוב בסדרה "חברים" (עונה 4, פרק 23) ונוסע שמעוכב לבדיקה בנמל התעופה בסרט "קאזינו רויאל" מסדרת סרטי ג'יימס בונד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלבול שכל (ראה תגובה)
    משה 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך בדיוק הוא עקף את מאסק?? אילון מאסק שיגר אנשים לחלל כבר לפני שנה ועובד צמוד עם נאסא ועוד סוכנויות חלל. תתחילו לקרוא לפני שאתם רושמים שטויות
    סגור
  • 1.
    ספייס X כבר שלחה 10 אסטרונאוטים לתחנת החלל
    רונן 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 3 משימות שונות ספייס X הייתה לחברה הפרטית הראשונה שמשגרת אסרונאוטים לחלל. כמובן שמשימה למסלול תיירות של דקות אחדות בקצה האטמוספרה היא משימה קלה בהרבה!
    סגור