מדדים ומחקרים

מסי או רונאלדו: מי הכניס יותר וניצח בטירוף החולצות?

הכוכב הארגנטיני עבר לראשונה לקבוצה אחרת מחוץ לברצלונה ובהתאם שבר שיאי מכירת חולצות על שמו בפריז, האם שבר את השיא שכריסטיאנו רונאלדו קבע כשעבר ליובנטוס?
עידן קוקה |  3
ליונל מסי, כריסטיאנו רונאלדו (צילום אינסטגרם/ לינול מסי, כריסטיאנו רונאלדו)

שני כוכבי הכדורגל הגדולים בדור הנוכחי ואולי השחקנים הגדולים בעולם הכדורגל מאז ומעולם ביצעו בהפרש של שלוש שנים מעברים מתוקשרים לקבוצות אחרות מאלו שהיו מזוהים עימן. רונלדו עבר לאחר עשור מריאל מדריד ליובנטוס ואילו מסי כאמור עבר אתמול רשמית לברצלונה לפאריס סן ז'רמן.

שני המעברים עלו לא מעט כסף שכוסה בין היתר ממכירת מרצ'נדייז וזיהוי מחודש שלהם כמותג עם הקבוצות החדשות. השניים שנאבקים ראש בראש באופן ספורטיבי לאורך כל הקריירה עברו בגיל דומה (34) ויצרו גל זהה של מכירת חולצות ששברו שיאים ביום חתימתם הראשון. אז נשאלת השאלה מי מנצח גם בקרב הזה?
 

כריסטאנו רונלדו חתם ביובנטוס והוצג רשמית בתאריך ה-16 ליולי 2017. המועדון הוציא בזמנו מספר בלתי מוגבל של חולצות לקנייה במחיר של 105 אירו לחולצה. בתוך כ-24 שעות מכרה יובנטוס כ-520 אלף חולצות הנושאות את שמו של רונלדו ולמעשה הרוויחה מעל 60 מיליון אירו ביממה הראשונה שלו במועדון. כמות הכסף אז כיסתה כחצי מסכום הקנייה של רונלדו בידי יובנטוס מריאל מדריד שעמד על כ-112 מיליון אירו. אם נמיר את זה לשקלים הרי שמדובר לפי שער האירו-שקל דאז (4.06 שקל) על קרוב ל-222 מיליון שקל שיובנטוס הרוויחה ביממה הראשונה של רונלדו במועדון רק ממכירת החולצות. מדובר על כ-61 אלף שקל לשנייה.

ליאונל מסי כאמור הוצג אתמול והוצג רשמית לראשונה במדי פאריס סן ז'רמן. כפי שפורסם מוקדם יותר היום, המועדון הצרפתי הוציא למכירה ראשונית כ-150 אלף חולצות למכירה שנחטפו בתוך 7 דקות, כשהחולצות עלו במחיר של 140 אירו לחולצה בממוצע (115 לחולצת ילד ו-165 לחולצת מבוגר). בתוך כ-7 דקות פאריס הרוויחו כ-21 מיליון אירו שכיסו כמעט לגמרי את מענק החתימה של מסי במועדון. אם נמיר את הסכום לשקלים לפי שער האירו-שקל היום (3.78 שקל), הרי שפאריס הרוויחה כמעט 80 מיליון שקלים בפחות מ-7 דקות וכרגע עומדת על כ-190 אלף שקל לשנייה.


אילו לא היה מלאי מוגבל של חולצות ביומו הראשון של מסי בצרפת, חישוב פשוט מראה כי ב-24 שעות יכולים היו בפ.ס.ז' למכור כ-30 מיליון חולצות. זה בהנחה שאכן הייתה היענות שכזו. למרות זאת, מקצב המכירה של החולצות של רונאלדו ביממה הראשונה שלו ביובנטוס, ניתן להבין כי גם למכירת החולצות יש גבול מסוים. אם כך ניתן לשער כי אם פ.ס.ז' אכן הייתה מוציאה מלאי בלתי מוגבל של חולצות עם שמו של מסי, עדיין הם היו מגיעים רק למכירה של בערך 600 אלף חולצות ביממה הראשונה שלו במועדון שהיו מניבים להם במקרה הזה כ-84 מיליון אירו בערך.
השניים כאמור הם מהמותגים המובילים בעולם ומשפיעים לא מעט על שווקים שונים שאינם בהכרח קשורים רק לעולם הכדורגל. זכורה הספקולציה לגבי ההשפעה של כריסטאנו רונאלדו על מניית קוקה קולה ביורו האחרון כשהמעבר הנוכחי של מסי משפיע בעקיפין גם על אחד מהאנשים העשירים בעולם, ג'ף בזוס, וגם על שוק מטבעות הקריפטו של ברצלונה ופאריס. נתוני מכירת החולצות של השניים ביומם הראשון בקבוצותיהם החדשות מראות עד כמה השניים הם מהמותגים הכלכליים המובילים בעולם בכלל.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    gttgtg
    ttttt 08/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    kt nsuhe
    סגור
  • 2.
    לא מדויק..... הקבוצה מקבלת רק 15% מההכנסות (ל"ת)
    גדי 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    כתבה מעניינת מאוד (ל"ת)
    עמי 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור