מדדים ומחקרים

דירוג האוניברסיטאות הבינלאומי: מה המקום הטוב ביותר ללמוד תקשורת?

על פי מדד שנגחאי 2021 שפורסם הבוקר ודירג את האוניברסיטאות. אלו המוסדות האקדמיים שהכי כדאי ללמוד בהם תקשורת, נציגות נהדרת לישראליות בתחום | האוניברסיטאות המובילות בעולם
אביחי דלאל |  3
אוניברסיטאות (צילום unsplash, ויקיפדיה)
הבוקר (ראשון) פורסם מדד שנגחאי המדרג את האוניברסיטאות ברחבי העולם. מדינת ישראל רשמה ייצוג מיוחד בדירוג הכללי ולא פחות משלושה מוסדות אקדמיים נכנסו לטופ 100 העולמי.  והפעם: תחום  התקשורת. 
כזכור, מדד שנגחאי נערך על ידי אוניברסיטת ג'יאוטונג הסינית ונחשב לאחד הדירוגים האמינים בעולם בתחום האקדמיה המתפרסמים בקביעות, מדי שנה. הדירוג מבוסס על מספר מדדים, כמו מספר חברי הסגל והבוגרים שזכו בפרסי נובל ומדליות פילדס, מספר הפעמים שבהם הופיע מאמר של חוקר באוניברסיטאות בירחונים המדעיים המובילים כגון Science ו-Nature, ודירוגים המתייחסים למספר הפעמים שבהם מאמרים של חוקרים במוסדות צוטטו על ידי עמיתיהם. המחקר הסיני כולל יותר מ-2,000 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 1,000 האוניברסיטאות המובילות.
המקום הכי טוב בעולם ללמוד בו תקשורת הוא אוניברסיטת אמסטרדם בהולנד עם ניקוד של 298.8, במקום השני בעולם אוניברסיטת אוהיו-סטייט- קולומבוס עם 274.6 נקודות בדירוג ואוניברסיטת מישיגן במקום השלישי עם ניקוד של 251.5. 
בגזרה הישראלית, האוניברסיטה העברית שנבחרה במדד הכללי כאוניברסיטה הישראלית הטובה ביותר ונבחרה במקום ה-90, בתחום התקשורת העברית מובילה מבין המוסדות כשהיא ממוקמת במקום ה-25 העולמי. אוניברסיטת חיפה אחריה כשהיא במקום ה-36 בדירוג העולמי בתחום. אחריה אוניברסיטת תל אביב שניצבת בין המקומות ה-51-75. אחריה, אוניברסיטת בר אילן בין המקומות ה-151-200. ובין המיקומים 201-300 שלושה מוסדות נוספים: אוניברסיטת אריאל, בן גוריון והבינתחומי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אוניברסיטת בר אילן מצויינת השנה אעבוד במשרד אמן (ל"ת)
    בוגר בר אילן 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    האוניברסיטה העברית ירושלים - מוסד אקדמי מדהים !!!!! (ל"ת)
    עופר ע 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    בהארץ
    ליאור 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בהארץ החליטו לכתוב כתבת הכפשה על אריאל. ובכותרת "אריאל לא דורגה למרות שקודמה על ידי הממשלה" לרמז שהממשלה מנסה לשנות את הדירוג אבל האוניברסיטה ככ גרועה שלא מצליחה. עיתון מוטה באופן מכפיר.
    סגור