מדדים ומחקרים

זו קבוצת הכדורגל עם התקציב הגדול ביותר בעולם

מגזין CIES שיחרר את תקציבי הקבוצות בחמש ליגות הכדורגל הגדולות ביותר באירופה. אלה הקבוצות עם התקציב הגדול ביותר. באיזה מקום מנצ'סטר סיטי? ומה התקציבים של הקבוצות החדשות של מסי ורונאלדו?
מערכת ice |  1
ליאו מסי במדי פ.ס.ז', כריסטיאנו רונאלדו במדי מנצ'סטר יונייטד ומנצסטר סיטי (צילום אינסטגרם)
מגזין האנליטיקה של הכדורגל הבינלאומי (CIES) ניתח בתחילת השבוע את חמש הליגות הגדולות בכדורגל: הליגה הצרפתית, הליגה הגרמנית, הליגה האיטלקית, הליגה הספרדית והפרמיירליג האנגלית. ודירג את מחירי הסגלים של כל הקבוצות. 
במקום הראשון, בדומה לשנה שעברה, מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה עם התקציב הגדול ביותר באירופה עם סכום הכולל העומד על 1.08 מיליארד יורו על החתמת שחקנים כולל בונוסים. במקום השני היריבה העירונית שצירפה בחלון העברות האחרון את כריסטיאנו רונאלדו. בשונה משנה שעברה, הפער בין התכולים של העיר מנצ'סטר לבין השדים האדומים הצטמצם מ-192 מיליון יורו פער ל-57 מיליון יורו בלבד.
הקבוצות מהעיר מנצ'סטר הן הקבוצות היחידות שעברו את התקציב של למעלה ממיליארד דולר. באופן מפתיע, במקום השלישי בלבד נמצאת קבוצתו החדשה של ליאונל מסי, פריס סן ז'רמיין עם תקציב שחקנים של 939 מיליון יורו, 51 מיליון יורו יותר מהעונה הקודמת. אחריה, ריאל מדריד עם 787 מיליון יורו במקום הרביעי עם עלייה של 79 מיליון יורו ונועלת את החמישייה צ'לסי עם תקציב כולל של 780 מיליון יורו שהם 17 מיליון יורו יותר מעונת 20/21 בה סיימה כאלופת אירופה.
שלוש קבוצות נוספות בפרמיירליג: ליברפול, ארסנל וטוטנהאם עברו את התקציב שחקנים עם למעלה מ-500 מיליון יורו. כך גם האקסיות של מסי ורונאלדו, יובנטוס וברצלונה שעברו תקציב שחקנים של חצי מיליארד יורו.
אם ממיינים לפי ליגות. ממוצע תקציבי סגל של העונה הנוכחית עם פער עצום בין הליגה העשירה בעולם, הפרמייר ליג עם ממוצע של 407 מיליון יורו כשהתקציב הנמוך ביותר הוא של נורוויץ' סיטי (87 מיליון יורו). לבין הליגה הצרפתית עם 130 מיליון יורו כממוצע תקציבים שהתקציב מינימום הוא של קלרמונט, תקציב המוערך ב-10 מיליון יורו בלבד. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טרוף תקציבים מוחלט
    רון 09/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סכומי עתק של כסף לא הגיוניים בכלל הכל ניראה הזוי לחלוטין
    סגור