מדדים ומחקרים

מהפך היסטורי ברשת: טיקטוק עקפה את יוטיוב ונטפליקס

לפי מחקר חדש, אפליקציית הסרטונים האנכיים הקצרים הפכה במהלך מגיפת הקורונה לשירות הווידאו המוביל בעולם, והדיחה מהצמרת את יוטיוב ונטפליקס
יאיר מור |  2
טיקטוק, יוטיוב (צילום freepik)
טיקטוק הולכת והופכת לאפליקציית הווידאו המובילה בעולם, כך לפי דו"ח חדש של חברת המחקר App Annie שיצא בימים האחרונים.
החברה, העוקבת אחר תחום האפליקציות למכשירים ניידים, מעריכה כי זמן הצפייה הממוצע של משתמשי טיקטוק בארה"ב בתכני וידאו באפליקציה בכל חודש עומד כעת על 24 שעות וכ-40 דקות – כשעתיים יותר מהנתון המקביל בקרב משתמשי יוטיוב, שעומד על כ-22 שעות ו-40 דקות בחודש. בבריטניה ההפרש גדול אף יותר, ועומד על כ-10 שעות חודשיות – 25 בטיקטוק לעומת 15 ביוטיוב. המהפך התרחש בשתי המדינות בשנה שעברה – בבריטניה במאי 2020, ובארה"ב באוגוסט. בבריטניה נשמר מאז המצב, בעוד בארה"ב התנהל קרב צמוד למדי מאז, ויוטיוב אף עקפה שוב את טיקטוק בחודשים מסוימים. עתה, מזה חודשיים ברצף מובילה טיקטוק באופן בולט.
החברה מציינת כי בטבלת האפליקציות החברתיות והבידוריות בעלות מספרי ההורדות הגדולות ביותר, הופיעה טיקטוק לראשונה ב-2018 ובשנתיים הראשונות עמדה במקום הרביעי, ומאז, ב-2020 ובמחצית הראשונה של 2021, היא מובילה במקום הראשון. בנוסף, בטבלת האפליקציות שבהן מוציאים המשתמשים הכי הרבה כסף, טיקטוק הובילה בשנה שעברה אחרי שלוש שנים רצופות בהן תפסה נטפליקס את המקום הראשון, ולפניה חמש שנים רצופות בהן הובילה Line – המקבילה הסינית לוואטסאפ.
לפי ההערכות של App Annie, מספר ההורדות הכולל של כל אפליקציות הרשתות החברתיות והבידור הגיע בסוף יוני ל-74 מיליארד, מתוכם 4.7 מיליארד במחצית הראשונה של 2021. ההוצאות של משתמשים באפליקציות הללו הגיעו לסך של 22.2 מיליארד דולר, מתוכם 3.2 מיליארד בחודשים ינואר עד יוני – עלייה של 44% לעומת התקופה המקבילה ב-2020.
אפליקציות הרשתות החברתיות והבידור תופסות 44% מזמן השימוש בטלפונים חכמים, ואפליקציות סטרימינג גורפות 76.24% מהכסף שמוציאים משתמשים באפליקציות תקשורת ובידור. ב-2021 צופה החברה הוצאות מצטברות של 8.8 מיליארד דולר על רשתות חברתיות ובידור דרך אפליקציות סלולריות – עלייה של 30% לעומת 6.8 מיליארד דולר ב-2020.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איכס, אפליקציה לטמטום וניוון מוחי
    גל 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביוטיוב יש מגוון, תכנים נורמלים והעשרה וחברות מדיה שמפיקות בו תכנים ולא רק זבל חובבני של מעל של אדם אחד במטרה למקסם חשיפה, רווח ופרסום ומסחור עצמי. ולמי אכפת מכמות הורדות? מה שמעניין זה זמן שימוש, שזה רק החברות המפעילות של הרשתות יודעות באמת.
    סגור
  • 1.
    ‏מהפך היסטורי ברשת: טיק טוק הקפה את יוטיוב
    רות 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ‏אני משתמשת הרבה בתיק טוק ‏אבל מה שהכי מעצבן שאין מספיק מקום לכתוב תגובות זה נותן רק ארבע שורות אני מקווה שיישנו את זה ולפחות יוסיפו עוד שתי שורות מה זה הקמצנות הזאת? ‏כל פעם אני רוצה להוסיף עוד איזה משפט ןעוד איזה מילה ואין מקום, ‏הוסיפו עוד דקה לוידאו, ‏והזניחו את הכתיבה בתגובות, ‏שמעתי את זה מהמון אנשים, ‏מקווה שיקבלו קצת שכל.
    סגור